John Deere szemenkénti vetőgép forgalmazásával kapcsolatos marketingtevékenység elemzése és értékelése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A dolgozat a John Deere szemenkénti vetőgép forgalmazásával kapcsolatos marketingtevékenység bemutatásával, elemzésével, értékelésével foglalkozik. Szó esik a magyar mezőgazdaságról, helyéről a nemzetgazdaságban, bemutatom a forgalmazó vállalatot. Kitérek a szemenkénti vetőgéppel vetett kultúrák agronómiai tulajdonságaira, amelyek meghatározzák a vetőgéppel szemben támasztott követelményeket (vetésmélység, optimális vetésidő stb.)A makro- és mikrokörnyezeti tényezők (PEST elemzés, Porter öttényezős modell) piacra gyakrolt hatásait vizsgálva rávílágítok a fontosabb befolyásoló erőkre. Ezt követően az STP marketing feladatait elvégezve megbecsülöm a piacpotenciált, vagyis azt, hogy terület alapon hány új vetőelemre lehet szükség ahhoz, hogy optimális időben el lehessen végezni a vetést. Ismérvek meghatározása után kialakítok szegmenseket (Segmentation), kiválasztom a JD vetőgép szempontjából a lehetséges célpiacokat (Targeting), majd elvégzem a pozicionálást (Positioning). A vállalat marketingmixét bemutatva értékelő megállapításokat fogalmazok meg (weblap fejlesztése, online hírlevelek), amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb értékesítéshez.

Leírás
Kulcsszavak
szemenkénti, vetőgép, John Deere
Forrás