Az outsourcing elmélete és gyakorlata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban arra keresem a választ, hogyan alakul a kiszervezés a gyakorlata napjainkban, milyen nehézségekkel kell szembe nézni a vállalatoknak, ha ki kívánják helyezni valamelyik tevékenységüket, és hogy mennyiben tér el az elmélet a gyakorlattól. Célom továbbá, hogy átfogó képet adjak az outsourcing jelentőségéről és annak okairól, melynek következtében reményeim szerint érthetővé válik miért dönt sok vállalat a kiszervezés mellett. A dolgozatot úgy építettem fel, hogy először az outsourcing elméleti hátterét kívánom bemutatni, amely jó alapot ad a gyakorlati részeket taglaló fejezetek megértéséhez. Az elméleti részben kívánom kifejteni az outsourcing történeti hátterét, a hozzá kapcsolódó elméleteket, és a kiszervezés előnyeit hátrányait.A gyakorlati részben szemléltetem az IT Services Hungary Kft. példáján keresztül, hogy miként hajtja végre a vállalat a kiszervezéssel kapcsolatos projektjeit, továbbá bemutatom napjaink vezető Magyarországon outsourcing tevékenységet végző vállalatait, és azok piaci helyzetét.A dolgozatban láthatjuk, hogy a téma igen széles szakirodalommal és elméleti háttérrel rendelkezik azonban az elmélet sok mindenben különbözik a gyakorlattól mert az elméleti megközelítéseket véleményem szerint igen nehéz átültetni a gyakorlatba. A dolgozat konklúziójaként azt várom az outsourcing fejlődésétől, hogy a vállalatok olyan stratégiákat dolgoznak ki amely megtartja a szakembereket és enyhíti az outsourcing által okozta bizonytalanságot és a fentebb említett elméletek melyek segítik az outsourcing tevékenységet minél szélesebb körben elterjed és használatuk a gyakorlat részévé válik.

Leírás
Kulcsszavak
kiszervezés, outsourcing, projekt, six sigma, elméletek
Forrás