Az EQ stratégiai használata a szervezetnél: a sötét oldal felfedezése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az érzelmi intelligencia (EQ) magába foglal egy olyan képességkészletet, ami kapcsolatos az érzelmek észlelésével, használatával, megértésével és azok kezelésével. Aránytalanul sok érzelmi intelligenciáról szóló kutatás és értekezés koncentrált eddig a proszociális következményekre és elhanyagolták annak lehetőségét, hogy a magas EQ-val rendelkező személyek, még akár más kárára is, de saját érdekük szerint használhatják képességeiket. Ahogyan egy éles eszű személy is képes gyorsan átlátni a lehetőségeket és megfelelő következtetéseket levonni, úgy az érzelmileg intelligens személyek is képesek értékelni és szabályozni az érzelmeiket annak érdekében, hogy elősegítsék különböző célok elérését, beleértve saját boldogulásukat is. Amellett érvelünk, hogy a magas érzelmi intelligenciájú emberek (azokhoz képest, akiknek alacsony az érzelmi intelligenciájuk) hajlamosak előnyre szert tenni számos, a szervezetnél használt stratégiai magatartás által. Ilyenfajta magatartás az, hogy igyekeznek a jelentős személyek érzelmeit észlelni; a nekik kedvező módon rejtik el vagy fejezik ki érzelmeiket; téves következtetéseket használnak, hogy összezavarják és alakítsák az érzelmeket; illetve irányítják az érzelemtelített kommunikációk menetét. Az önös érdekű haszon vizsgálatával az EQ sötét oldalára mutatunk rá és újabb kutatásra érdemes területeket jelölünk ki.

Leírás
Kulcsszavak
EQ, EQ stratégiai, szervezet
Forrás