#TeamInternet

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban a YouTube körül kialakult kultúrát, közösséget vizsgálom. Előfeltevésem, hogy a nagy videómegosztó közösség egy új szubkultúrát alkot. Dolgozatommal hipotézisem bizonyítására törekszem, annak minden összetevőjét górcső alá véve. Jómagam is abba a csoportba tartozom, aki a televíziós csatornák helyett a YouTube-on lévők közül válogat, számos videoblogger tevékenységét figyelemmel követem évek óta. Egy új kultúrában találtam magam, ahol a YouTube felhasználói, tartalomkészítői előbb vagy utóbb idegenekből ismeretlen ismerősökké válnak. A dolgozat első fejezetében bemutatom a médiakörnyezet átalakulását, az amatőr tartalomkészítést megjelenését, a bloggerek és vloggerek térhódítását. A második fejezetben bevezet a YouTuber fogalmát, majd külön kategóriákat állítok fel, példákkal bemutatva a YouTube tartalomkészítőinek széles skáláját. A második fejezet a platform felhasználói között kialakult közösségről szól. Azt, hogy miért tekinthetjük közösségnek, a YouTube életében történt hozott példákkal mutatom meg. A negyedik fejezetben a népszerű videómegosztó intézményesüléséről írok. Bemutatom a legnépszerűbb külföldi és hazai rendezvényeket, emellett egy rajongói kiadvány elemzését is elvégeztem. Az ötödik fejezetben a közösség másik részét, a közönséget/rajongókat vizsgálom, egy kérdőíves felmérés eredményei is olvashatók. A felmérés arra volt hivatott választ adni, legalább is tendenciákat mutatni – hiszen nem reprezentatív – , hogy a rajongók mennyire érik a YouTube közösségének tagjaként magukat. Az összegzés előtti fejezetben a YouTuber és közönségének viszonyáról írok és emellett eredményeim és tapasztalataim alapján arról is, hogy hogyan alkothat szubkultúrát a tartalomkészítő és közönség kettőse.

Leírás
Kulcsszavak
szubkultúra, YouTube, új média, web 2.0, videoblog
Forrás