Summerhill

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témájául az angliai Summerhill reformpedagógiai iskolát választottam. Kutatásom célja, hogy bemutassam ez az iskola mivel másabb, mint a hagyományos iskolák. Miért jutott el az iskola a bíróságig? Miért támadják ennyire? Kívülről hagyományos iskolának tűnik, bár ha jobban beleássuk magunkat a vele kapcsolatos folyóiratokba, szakkönyvekbe, vagy a róla készült filmet megnézzük, esetleg ellátogatunk Angliába és személyesen járunk utána, meglátjuk miért vívta ki magának a pereskedést. Az iskola filozófiája pár mondatban is leírható, hogy miben különbözik a többitől. Ebben az iskolában tényleg a diákok boldogsága a legfontosabb. Úgy tartják, ha ők boldogak akkor sikeresek is. Csak ebben mérik sikerességüket. Ők döntik el látogatják-e az órákat. Ez a legszembetűnőbb különbség. Azért járunk különböző órákra, hogy az alapműveltségünk fejlődjön. Azért nem mi diákok döntjük el, hogy melyik órát látogatjuk, mert elég valószínű, hogy akkor nem sokat járnánk iskolába. Persze, hogy ez volt a fő oka, hogy bár illegálisan, de állandó felügyelet alatt tartotta az iskolát az angol önkormányzat. A felügyelet pereskedéshez vezetett, de az iskola működhetett tovább, mert semmilyen szabálytalanságot nem találtak. Véleményem szerint mindenki csak akkor tudja felállítani a saját véleményét, ha magának néz utána, de a legjobban csak az ismerheti meg az iskolát, ha személyesen ellátogat és megnézi, utána érdeklődik az iskola működése iránt.

Leírás
Kulcsszavak
reformpedagógia, angol önkormányzat, per, A.S. Neill
Forrás