Celeb énmárka építés a közösségi médiában (Sarka Kata Facebook-jelenlétének példáján

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Záródolgozatom témájául egy közismert magyar személyt választottam, Sarka Katát. Azért esett rá a választásom, mert igen megosztó médiaszereplőnek mondható. Aki figyelemmel követi a bulvárújságokat, akár nyomtatott, akár online formában, a kereskedelmi televíziók műsorait, vagy érdeklődik az évente megrendezett szépségversenyek iránt, annak biztosan ismerős ez a név. Nemcsak ő, hanem férje, Hajdú Péter is igen ismert, televíziós műsorvezetőként és műsorszerkesztőként tevékenykedik. Így kettejük hírneve mára szorosan összeforrt. Hajdú Péter régebb óta van jelen a média világában, most mégis Sarka Katát veszem górcső alá. Átfogóan tehát azt a kérdést teszem fel, hogy milyen szerepet tölt be ma Kata a magyar médiában, és hogy hogyan használja fel ehhez egy közösségi oldal nyújtotta lehetőségeket. Vizsgálataim során ezért az énmárkaépítés szempontjai központi szerepet kapnak, továbbá arra teszek kísérletet, hogy Sarka Kata Facebook-jelenlétét, azaz magánéletének folyamatos (napi szintű) megosztását, illetve a magyar átlagos életszínvonaltól való eltérésének rendszeres hangsúlyozását a szappanopera logikája alapján értelmezzem. .

Leírás
Kulcsszavak
énmárka építés, celeb vagy sztár, Sarka Kata
Forrás