Az egész napos iskola megvalósulása egy kelet-magyarországi nagyvárosban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az elmúlt évek egyik legnagyobb változtatása az oktatási rendszerünkben, hogy 2013 szeptemberétől bevezették az egész napos iskolát, ami annyit tesz, hogy az általános iskolák kötelesek délután négy óráig különböző tevékenységeket biztosítani diákjaik számára. Európában sok ország van, ahol az ehhez hasonló kezdeményezések beváltak. Magyarországon a diákok jelentős része részt vesz valamilyen különórán, amelyeknek számos pozitív hatása lehet a gyermekre, de tudjuk, hogy ezt nem engedheti meg minden család magának. Az egész napos iskola képes kiváltani ezeket az órákat, mindezzel segítséget nyújtani azoknak a diákoknak, akik nem tudnak járni iskolán kívüli foglalkozásra? Mit lehet tudni arról, hogy az intézményekben mindez, hogyan valósul meg, mennyien élnek a lehetőséggel? Interjúk és kérdőívek segítségével kerestem a választ a fenti kérdésekre.

Leírás
Kulcsszavak
egész napos iskola, árnyékoktatás, extrakurrikuláris tevékenységek, méltányos oktatás
Forrás