Az AVON Cosmetics Hungary Kft. kommunikációja napjainkban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban az AVON kozmetikai világcég magyar aspektusait kívánom górcső alá venni. Elsősorban az elmúlt néhány évben, a kommunikációjában történt változásokat mutatom be. Írásom alapját Laura Klepacki Avon - Egy női sikercég története című könyve adja. 2005-ben adták ki és az AVON életét is eddig követi nyomon. Szakdolgozatomban arra vállalkozom, hogy az azóta eltelt években bekövetkezett jelentősebb változásokat kutassam és mutassam be. Hosszú évek óta aktív tanácsadónőként veszek részt a vállalat életében, ezért választottam dolgozatom témájának ezt a szervezetet. Az eltelt több mint hat évben a szemem láttára történtek látványos változások kommunikációjában, az internet lehetőségeit egyre jobban kihasználva alakult át a vásárlás, a termékek értékesítése. A hagyományos közvetlen értékesítéshez ragaszkodva ugyan, de igyekszik felvenni a lépést a digitális kor adta lehetőségekkel.Éppen ezért a számomra legfoglakoztatottabb kérdés az, hogy mennyiben változtatta meg a közvetlen értekesítést az interneten való megjelenése.Ezen feltevéseim kiderítése érdekében a következő módszereket alkalmazom: megvizsgálom és összehasonlítom, hogy milyen stratégiákkal, elvekkel indult a cég és ma ezek mennyiben változtak meg; elemzem a világhálón való jelenlétét (honlapját, közösségi felületeit). Ehhez kapcsolódóan összehasonlítom az Avon Cosmetics Hungary Kft. honlapját a központi (www.avon.com) és a spanyol (www.avon.es) oldalával. Hozzákapcsolódó közösségi oldalakat és fórumokat is elemzésem tárgyává teszem. Tanácsadóként elsősorban a hozzám hasonló tanácsadók véleménye érdekelt, hogy ők hogyan érzékelik az internet okozta változásokat. Empirikus kutatásomban éppen ezért őket céloztam meg, kíváncsi voltam, hogy az ő tapasztalataik mennyiben egyeznek meg az enyéimmel.

Leírás
Kulcsszavak
AVON, MLM, honlap, közvetlen értékesítés, tanácsadó, kommunikáció
Forrás