Agresszió az oktatási, nevelési intézmények néhány típusában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom az iskolai agressziót tárja fel, szakirodalmi kutatások és kérdőíves felmérés segítségével. Az erőszak három főszereplője, a bántalmazó, az áldozat illetve a szemlélő szerepe egyaránt fontos az agresszió kialakulásában és a kimenetelében. A szakdolgozatomban bővebben kitérek szerepükre. Az iskolai erőszakon belül a bullying előfordulásával is foglalkoztam részletesebben. Erről a jelenségről akkor beszélhetünk, ha a bántalmazás rendszeresen, ismétlődően, hosszú időn keresztül történik. Bullying esetén szándékosság áll a háttérben, valamint az erőviszonyok egyenlőtlenek. Az iskolai agresszió jelenségét önálló kérdőíves felméréssel vizsgáltam. Négy eltérő jellegű és különböző településeken található oktatási, nevelési intézményben 180, 12-19 éves diákot mértem fel, papíralapú önkitöltős kérdőív segítségével. Az adatgyűjtéssel az iskolai agressziót, ezen belül a bullying előfordulását, a diákok érzéseit és reakcióit, az erőszak előfordulási helyszíneit, a családon belüli bántalmazást és ezek összefüggéseit vizsgáltam.

Leírás
Kulcsszavak
iskolai agresszió, erőszak, zaklatás
Forrás