A fogyasztói elégedettség és a lojalitás a szállodaiparban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A vevői elégedettség és a lojalitás témája nem új keletű, azonban aktualitása napjainkban sem vesztett a fényéből. Dolgozatom első felében az elégedettség és a lojalitás elméleti hátterével foglalkozom. A fogalmi meghatározások után szó lesz a kérdőívezés módszeréről, Noriaki Kano modelljéről, illetve Parasurman, Zeithaml és Berry munkásságáról is. Szakdolgozatom empirikus kutatásánál a spanyolországi Condesa de la Bahía Hotelben megvalósított kérdőíves kutatás eredményeit elemeztem, amihez a szálloda vezetőségétől jutottam hozzá. A felmérés során a szálloda egyes részterületeivel való elégedettségről és a lojalitásra való hajlandóságról tudhatunk meg információkat. Céljaim között a fogyasztói döntés folyamatának bemutatása és az elégedettség tényezőinek feltárása, aminek eredményeként létrejöhet a vállalathoz való elkötelezettség és a lojalitás. Emellett a lojalitás kialakulásának folyamatát próbáltam feltérképezni. Összefüggést kerestem a munkavállalók motivációja, az egyes szolgáltatások minősége, a fogyasztói elégedettség és lojalitás kialakulása között.

Leírás
Kulcsszavak
elégedettség, lojalitás, Spanyolország, szálloda
Forrás