A női test reprezentációja a médiában
Absztrakt
A modern korban az információérték, ezáltal a reklámérték is érték bizonyos értelemben, mivel rengeteg új információhoz juthatunk általa, és a döntéseinket is befolyásolhatja mind pozitív, mind negatív irányban. Viszont ezek az információk ellen, melyeket a reklámok által kapunk, védekeznünk is kell, hiszen rengeteg olyan káros hatás érhet minket, amelyeket néha csak nagyon nehezen tudunk feldolgozni. Ha egy ember képes a reklámok mögöttes tartalmait felfedezni és megérteni, az nagyban megkönnyítheti ezeknek a hatásoknak a kivédését. A felnőttek életkoruk és tapasztalatuk miatt könnyebben feldolgozzák ezeket, azonban a gyerekek befogadóképessége jóval gyengébb, mint egy felnőtté. A Magyar Reklámetikai Kódex és a Magyar Reklámszövetség Reklámetikai Bizottsága gondoskodik arról, hogy a közízlést és az általánosan elfogadott társadalmi normákat ne sértsék a reklámok tartalmai. A téma középpontjában a Dove reklámkampányai állnak, így az első fejezetben magát a céget és a kampányaik létrejöttének okát szeretném bemutatni. Itt a legfontosabb kérdésem az, hogy miért hozta létre ezeket a kampányokat a Dove és mi a célja velük?