Untangle rejtvény megoldása raj intelligenciával

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom első szakaszában, a mesterséges intelligencia fogalmát és irányzatait határoltam körbe. A második szakaszban bemutattam az Untangle nevű játékot. A következő szakaszban a játékhoz szükség gráfokat előállító módszereket és a módszerekkel generált gráfok összetettségét mutattam be. Ez után rátértem a fő témára az optimalizációra és a fejlett keresőalgoritmusokra. Leírtam az algoritmusok fejlődésének történetét. Ezután bemutattam két raj intelligencia alapú metaheurisztikát, a részecske raj-alapú optimalizációt és a méhek algoritmusát. Ismertettem egy harmadik fejlett keresőalgoritmust is, a harmónia keresést, ami a legeredményesebbnek bizonyult a rejtvény megoldásában. Közöltem az algoritmusok hatékonyságát.

Leírás
Kulcsszavak
Untangle, fejlett keresőalgoritmus, metaheurisztika, raj intelligencia, méhek algoritmusa, részecske raj-alapú optimalizáció, harmónia keresés
Forrás