Kísérlet a munka, energia témakör feldolgozására hatosztályos gimnázium 8. osztályában
Absztrakt
A visszatekintés, a hibák feltárása és azok javítása fontos és állandó feladata a tanároknak. Az összefüggő tanítási gyakorlatom alatt a teljes munka, energia témakört tanítottam 8. osztályos gimnazistáknak, amely kapcsán a fentebbi folyamatot is elvégeztem. Az Eötvös József Gimnáziumban nagyon rövid ideje tanulják ilyen formában a fizikát, ezért sok újítás most került kipróbálásra. A számos újdonság közül a legtöbb eredményesen működött, de akadtak nehézségek is a feldolgozás során. Szakdolgozatomban összefoglalom, hogy milyen eszközök álltak rendelkezésre a témakör tanításához, milyen nehézségek merültek fel, azokra milyen megoldási javaslatokat teszek és maga a feldolgozás miként zajlott, külön részletezve a későbbiekben is használható eredményes módszereket, mint a tanulókísérlet és a projektmunka.