Szociális marketing az egészségügyben

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban egészségügyi kampányok kivitelezésére, és a megvalósítás során alkalmazott a szociális marketing stratégiák bemutatására helyeztem a hangsúlyt, az orális daganatok példáján keresztül. Bemutattam a szájüregi daganatok megelőzésének fontosságát, és érzékeltettem, hogy a prevenció valójában milyen komplex feladatot jelent. Epidemológiai adatokkal alátámasztva bizonyítottam azt, hogy ez a betegség hazánkban fokozott figyelmet érdemel, hiszen európai szinten éllovasnak számítunk mind incidenciában, mind rákmortalitásban. Megpróbáltam rávilágítani a legfőbb kóroki tényezők és a szűrés adta lehetőségek bemutatásán keresztül arra, hogy a megelőzés továbbá a korai felismerés ebben az esetben egyszerűbb, és sokkal inkább befolyásolható tudatosan, mint az a legtöbb daganatos megbetegedésnél jellemző. Ehhez nagyon fontos, hogy meg kell előznünk az állandó szélmalomharcot önmagunkkal, és az egyre fejlettebb, azonban költségesebb technikák, kezelési lehetőségek mellett már a primer és szekunder prevenciókra is ügyelnünk kell. Ennek megvalósításához mind az egészségügyi dolgozókra, mind az egészségfejlesztési szakemberekre és az átfogó kampányokat szervezni képes kommunikációs szakemberekre, valamint az ezt finanszírozó államra is nagy szükség van. A prevenció tehát több tudományág összehangolt működése árán érhető el, és egy rendkívül összetett és jól kigondolt szervezési stratégia szükséges a sikerhez. Ugyan hazánkban ez a tudomány még gyermekcipőben jár Amerikához és néhány nyugat-európai országhoz képest, de hiszem, hogy a jövőben ráismerünk ennek jelentőségére mind a szájüregi daganatok, mind pedig egyéb magas mortalitású vagy gyógyíthatatlan betegségek tekintetében, és a megfelelő állami támogatást megszerezve és felhasználva sikeresen fejlesztjük, alkalmazzuk majd.

Leírás
Kulcsszavak
szociális marketing, egészségügyi kampány, prevenció
Forrás