A 21. század magyar költői?

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

2011-ben készült egy kutatás a magyar emberek zenehallgatási szokásairól. A felmérésből az derült ki, hogy Magyarországon messze a legnépszerűbb műfaj a popzene, a hiphop-ot viszont a megkérdezettek mindössze egyötöde említette csak a kedvencei között. A kutatás megjelenése óta eltelt öt év és úgy gondolom, ez idő alatt sok minden változott a magyar zenei piacon. Mondhatni, egy új korszak vette kezdetét hazánkban a legnépszerűbb zenei stílusokat tekintve. Ha megnézzük, hogy a különböző televíziós és rádiós slágerlisták élén mely előadók állnak; a legnagyobb közösségi portálon, a Facebook-on mely előadókat kedvelik legtöbben; a hazai fesztiválokon mely műfaj képviselői vállalnak oroszlánrészt, érdekes következtetést vonhatunk le: a hiphop underground műfajból egyre inkább mainstream lesz és feltörekvőben van egy egészen új zenei stílus, az úgynevezett pop-rap műfaj. Úgy vélem, erről a régi-új stílusról érdemes beszélni, hiszen a rádiókban, televíziókban, közösségi portálokon és az egyetemi szórakozóhelyeken is rendszeresen találkozunk vele. Továbbá, egyre népszerűbb a Red Bull Pilvaker elnevezésű kezdeményezés, amely nemcsak előadói, de a hiphop, a pop-rap és az irodalom kapcsolata miatt is igen érdekes. Szakdolgozatomban három fő kérdésre kerestem válaszokat. Először is, kíváncsi voltam rá, hogyan is alakult át a hiphop műfaj egy bizonyos szeglete. Másodszor érdekelt, hogy a pop-rap stílus képviselőinek milyen eszközök segítségével sikerült elérniük, hogy egyre többen kedveljék meg a műfajt és a zenéjüket. Végül, de nem utolsó sorban, megválaszolom a diplomamunkám címében feltett kérdést is: nevezhetjük-e korunk költőinek az általam vizsgált előadókat? Dolgozatomban konkrét előadók pályáján mutattam be a jelenséget, közösségi portál vizsgálatot végeztem, felhasználtam az interjúzás módszertanát és dalszövegelemzésre is vállalkoztam.

Leírás
Kulcsszavak
hiphop, pop-rap, zene, mainstream, underground, közösségi média
Forrás