Marketingkommunikáció és közösségépítés az edzőtermi szolgáltató szektorban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Ép testben ép lélek, vagy miképp a római költő Iuvenalis eredetileg megfogalmazta: Orandum est, ut sit mens sana in corpore sano, vagyis azért kellene imádkozni, hogy ép testben ép lélek legyen. A már-már közhelyesnek tűnő mondatot átgondolva kiderül, hogy a teljes értékű, kiegyensúlyozott élet záloga az egészség, melynek egyik legerősebb alapköve hitvallásom szerint nem más, mint a sport. Fontosnak tartom, hogy felismerjük, nem elég imádkozni, hanem aktívan tenni kell érte. Diplomamunkámban a sportot nemcsak egészségnevelési és szabadidő eltöltési szemszögből, hanem elsősorban marketingkommunikációs aspektusból szeretném megközelíteni. Dolgozatom témáját személyes forrásokból is merítettem, ugyanis a családomnak, illetve a szűk baráti környezetemnek már évtizedek óta szívügye a szabadidősportok és a rekreáció népszerűsítése. A sport köré épült üzletágban eltöltött évek alatt megszerzett tapasztalatokat, nehézségeket is szeretném megemlíteni, hangsúlyozva ezáltal, hogy a sport a modern, felgyorsult világunkban mekkora szerepet is játszik. A XXI. század sikeres és egészségtudatos emberének életében elengedhetetlen a felgyülemlett felszültség és a fölös energiák levezetése, mely a sport nélkül szinte elképzelhetetlen lenne. Természetesen ez is egy tanulandó és tanulható életforma, hiszen senki sem születik a testmozgás iránti minőségigénnyel. A gyerek az első impulzusokat - mint sok más készségének elsajátításában és fejlesztésében is - a szüleitől kapja, melyet kortársai, tanárai szerencsés esetben megerősíthetnek benne. A kiforrott test- és egészségtudatos magatartás kifejlődése szubjektíve hosszabb folyamat is lehet, melynek eredményeképp a mozgás hétköznapjaink szerves részévé válik. A legnagyobb szerepet a szoros környezet mellett a média játssza abban, hogy a sport jelentősége egyre nagyobb teret nyerjen a köztudatban. A számtalan sportolási lehetőséget felsorolni sem tudjuk, melyek többsége szinte az egész társadalom számára elérhető. A sportágak népszerűsége az aktuális sporteseményektől, illetve a példaképnek állított sportoló által képviselt szakágtól függ. Ugyanezek elmondhatóak az általam választott sportágról, a testépítés-fitness-ről. Ezen mozgásforma az utóbbi évtizedekben, években egyre nagyobb teret hódított magának a különféle sportolási lehetőségek között és egyúttal az egyik legnépszerűbb időtöltési formává nőtte ki magát. A dolgozatomban szeretném bemutatni, hogy milyen miliő veszi körül ezt a szakágat, illetve milyen nehézségekkel, folyton felbukkanó kihívásokkal kell szembenézni, azoknak, akik nemcsak a sportolás tekintetében érintettek ezen a területen, hanem üzleti szerepkörben is tevékenykednek. A rendkívül rapid módon fejlődő piacon a konkurenciával történő verseny felvétele már önmagában is egy extrém sportnak számít, amiben az elért siker épp olyan fontos, mint az élsportolók számára a megszerzett győzelem.

Leírás
Kulcsszavak
marketingkommunikáció, arculat, imázs, Cutler Gym
Forrás