A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szervezeti kommunikációja

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A különböző tanulmányok, elemzések napjainkban a kommunikációt összetevőkre, részterületekre bontva vizsgálják. Ezek közt egy fontos alterület a szervezeti kommunikáció. A szervezeti kommunikáció fokozatos térnyerése eredményeképpen a szervezetekkel foglakozó irodalom, szinte kivétel nélkül kitér a kommunikáció területére is. Nem véletlenül, hiszen egy hivatal belső szervezeti kommunikációjának részletes elemzése olyan tartalmak felfedését eredményezheti, ami ezt a témát érdekesebbé teszi, illetve az ezzel kapcsolatos információ nyerés egy magasabb szintjére emeli. (Buda Béla,2004, 10. oldal – Semeginé Tariszka Éva 2014, 27. oldal) A szervezeti kultúra egyszerre fejezi ki egy szervezet eltéréseit és egyediségét. Az intézményen belül létrejövő sajátos kultúra teszi egyedivé és mutat eltéréseket egyszerre. Az általam vizsgált intézmény ezek alapján több kutatási síkon is informatív lehet. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (a továbbiakban: NÉBIH) 2012. március 15-el jött létre a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal és a Magyar Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal összevonásával.(nébih.hu) Egy friss szervezetről beszélünk, ami több szegmensből áll össze. Így a szervezeti kultúra kialakításában nehézségek vagy akár buktatók is megmutatkozhatnak. Ezen belül pedig a Fogyasztói Kommunikációs osztály 2013. szeptemberében alakult meg. Főbb kutatásaim ennek az osztálynak a működését specifikálják. Ennek oka, hogy 2015 augusztusában volt lehetőségem betekintést nyerni az osztály működésébe. A Fogyasztói Kommunikációs Osztály működését illetve a szervezet egyes szegmenseit, helyszíni tapasztalat, interjú és háttérkutatás alapján szeretném bemutatni. A legimpozánsabbnak a helyszíni tapasztalat által szerzett tudásom bizonyult. A későbbiekben egy részletes terepszemle által ezt ismertetni is fogom.

Leírás
Kulcsszavak
szervezeti kultúra, külső- és belső kommunikáció, NÉBIH
Forrás