Reklám mint marketingeszköz női szemmel

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban a marketing fő kommunikációs eszközét, a reklámot fogom vizsgálni. Először szeretném bemutatni magát a reklámot, mint jelenséget, majd bemutatnám a fő hatásmechanizmus-modelljeit, az AIDA-modellt, a Dagmar-modellt, a Rogers-modellt és az Ad force modellt, melyek pszichológiai kutatásokon alapulnak. Majd arra keresem a választ, hogy hogyan jelenik meg és milyen szerepet tölt be a nő a médiában. Azért fontos számomra ez a kérdéskör, mert én magam is nőből vagyok, és úgy hiszem életünk jóval bonyolultabb és sokrétűbb annál, mint ahogyan a reklámokban van ábrázolva. Gondolkodóba ejt, hogy miért is jó az, ha egy idealizált képet tárnak elénk a média eszközeivel. Egyáltalán milyen az ideális test és az ideális élet? Bemutatom az leggyakoribb női szerepeket, melyekbe beskatulyáz minket a média, illetve, hogy milyen esetleges károkat okozhat ez a fajta valóságtorzítás. Összegeztem néhány kutatást, amelyek ebben a témában készültek, illetve saját magam is felmértem hölgy ismerőseim között, hogy hogyan vélekednek a mai médiumokban látható hirdetésekről, reklámokból. Végül a Volvo márka egy érdekes kampányát szeretném bemutatni, amelynek létrejöttéhez kizárólag nőket kértek fel, hogy az ő igényeik szerint készüljön el a valódi női autó.

Leírás
Kulcsszavak
reklám, marketing, nők
Forrás