Magyarország gasztronómiájának szerepe turizmusunkban és országimázsunkban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban azt próbálom meg kideríteni, hogy miként ítélik meg a külföldiek és a belföldiek a magyar gasztronómiát és gasztroturizmusunkat, valamint mik a hasonlóságok és a különbségek a vélemények között. Először bemutatom Magyarország gasztronómiájának történelmünk folyamán végbemenő fejlődését, ezután fő jellemzőit fogom kifejteni, (jellegzetes fűszereit, elkészítési módjait, ételeit) ez lesz a kiinduló pont. Utána az országimázs fogalmát tisztázom olvasóm előtt. Saját vizsgálataim során azt próbálom kideríteni először videók- majd interjúelemzések során, hogy mi a külföldi emberek megítélése gasztronómiánkról illetve a gasztroturizmusunkról. Ezt követően ezt összehasonlítom azzal, hogy mik azok az ételek, fűszerek, stb. amik a magyarok szerint tipikusan minket jellemeznek vagy amiket hozzánk köthetnek a külföldről ide látogatók. Ehhez elsősorban az utóbbi évek országimázs rövidfilmjeinket hívtam segítségül. Végül, de nem utolsó sorban mélyinterjút készítek Pataky Péterrel (IKON head- chef) akinek a szakmai véleményét kérem majd ki, nagyrészt az általam addig megvizsgált adatokról. Ezeket az eredményeimet végül táblázatban fogom összesíteni.

Leírás
Kulcsszavak
gasztronómia, országimázs
Forrás