Az iskolai bántalmazás, mint csoportjelenség

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom elméleti részében elsőként ismertetem az iskolai agresszió fogalmi megközelítését, formáit és szereplőit. Ezután néhány magyar és nemzetközi összehasonlító vizsgálat tükrében igyekszek még részletesebb képet festeni az iskolai agresszió hazai helyzetéről. Foglalkozok a jelenség hátterében lévő biológiai, pszichológiai és szociális okokkal. Kitérek arra is, hogy az iskolai bántalmazásoknak milyen rövid-és hosszútávú következményei lehetnek a szereplőkre nézve. A dolgozatom második részében ismertetem a kutatás eredményeit és értelmezéseit. Az iskolai erőszak kapcsolatát vizsgálom olyan változókkal, mint a nem, a magatartás és iskolai teljesítmény, a kooperatív technikák alkalmazása, az iskola kreatív klímája, illetve a tanulók szociálisprobléma-megoldó képessége.

Leírás
Kulcsszavak
iskolai agresszió, bullying, kooperatív technika, kreatív klíma, szociálisprobléma-megoldás
Forrás