A jövőben érték vagy a jelenben érdek? Tanulás vagy munka? Avagy egy szatmári kis falu hátrányos helyzetű fiataljainak jövőképe…

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban egy szatmári kis falu hátrányos helyzetű tanulóinak tanuláshoz, továbbtanuláshoz, munkához való viszonya került vizsgálatra. Évek óta fenn álló probléma a településen az iskola diákjainak oktatása, nevelése, jövője. Jelen dolgozat 2 nagy részből tevődött össze. Az első részben a téma feldolgozása, ismertetése történt, a második, vizsgálati részben pedig kutatást mutattam be. A mintavétel kérdőív alapján történt, ennek kiértékelése során az általam felállított hipotézisekre igazolást kaptam. Többek között arra, hogy a településünk fiataljai ugyan tervezik a továbbtanulást, de nem nagy jelentőséget tulajdonítanak a tanulásnak jövőjük alakításában. Továbbá, hogy a családon belüli pozitív példa hiánya, egy nehéz felnőtt kort vetít eléjük, és a diploma megszerzésének lehetősége, legtöbbüknél nincs jelen.

Leírás
Kulcsszavak
hátrányos helyzet, továbbtanulás
Forrás