A divat szerepe a fogyasztó magatartásában

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témájaként egy napjainkban igen gyorsan változó, állandó körforgásban lévő jelenséget, a divatot helyeztem a középpontba, amely nem csak a fiatalokra, hanem az egész társadalomra igen nagy hatással van. Egyre nagyobb szerepet játszik életünkben és egyre nagyobb piaci rétegeket hódít meg, emellett nagy mértékben hozzájárul a gazdaság fejlődéséhez. Valamiért azonban mégis csak kevesen foglalkoznak ezzel az igen meghatározó központi témával és a magyarországi szakirodalom is viszonylag kevés információval szolgál róla. Fontosságát, illetve esedékességét mutatja, hogy nem csak egyetlen tudományág, hanem többek között a szociológia, a szociálpszichológia, a pszichológia, a közgazdaságtan, a termelésmenedzsment és természetesen a marketing is keresi a választ az ezekkel kapcsolatosan felmerülő kérdésekre. Esetemben a vizsgálatot a marketing és a fogyasztói magatartás szemszögéből végzem. Dolgozatomban első lépésként a szakirodalmi áttekintés révén fontosnak tartom tisztázni a divat fogalmának konkrét jelentését, valamint kitérek a divatjószágok lehetséges megjelenési területeire, és arra, hogy milyen módon kapcsolódik szorosan össze a stílus a divat fogalmával. Továbbá célom, hogy megvizsgáljam a különböző divatjavak fogyasztásának tulajdonságait, sajátosságait.

Leírás
Kulcsszavak
divat, fogyasztói magatartás, marketing, divatmarketing
Forrás