Autópiaci elemzés és fogyasztói magatartás napjainkban a magyar autópiacon

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom célja, hogy egy átfogó képet ábrázoljon az olvasó számára a magyar autópiacról, beleértve a rendszerváltás előtti időszakot, a rendszerváltás következtében történt fontosabb eseményeket és napjaink autópiacának sajátosságait. A bevezetésben ismertetem az autógyártás szerepét a magyar gazdaságban, ami rávilágít arra a tényre, hogy miért fontos az autópiacon végbemenő gazdasági események naprakész ismerete. A szakirodalmi áttekintésben röviden bemutatom, hogy milyen történelmi események indították el a világ autógyártást és a mára kialakult autópiac fejlődését. Ezután részletesen bemutatom a magyar autópiacot a rendszerváltást megelőző időszakban, majd a rendszerváltás után napjainkig és a 2008-as hitelválság gazdaságra mért hatásait, illetve az értékesítés alakulását 2006-tól. Ezt követően ismertetem a fogyasztói magatartás alapvető fogalmait, melyek ismerete szükséges a kutatásomhoz. Kutatásom célja, hogy választ adjon a szakirodalom tanulmányozása után felállított hipotéziseimre, melyek napjaink fogyasztói szokásait vizsgálja az autópiacon. Kutatásom eredményeit és módszertanát a szakirodalmi áttekintést követően ismertetem. Befejezésképpen összefoglalom a szekunder és primer adatok alapján szerzett ismereteket és megfogalmazom javaslatomat.

Leírás
Kulcsszavak
autópiac, magyar autópiac, piaci elemzés
Forrás