Hallgatói dolgozatok (Gazdálkodástudományi Intézet)

Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez

Böngészés

legfrissebb feltöltések

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 1076)
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Körkép a debreceni cukrászdák piaci helyzetéről
    Balogh, Réka; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom célja, hogy megvizsgálja a debreceni cukrászdák jelenlegi piaci helyzetét, működésüket és stratégiájukat, különös figyelmet fordítva arra, hogy a megkérdezett vállalkozások hogyan képesek alkalmazkodni napjaink gazdasági helyzetéhez. A kutatás középpontjában öt helyi cukrászda áll, akiktől kvalitatív módszer segítségével, strukturált interjúk során gyűjtöttem primer adatokat. Diplomadolgozatomban a debreceni cukrászipar sajátosságaira is kitértem a PEST-, Porter féle öt erő-, SWOT-, TOWS- elemzések alkalmazásával. Illetve a megkérdezett cukrászdákat besoroltam a Porter féle generikus stratégiák alapján is. Kutatásomból kiderült, hogy a megkérdezett cukrászdák különböző stratégiák mentén próbálják hosszú távon elérni céljaikat, de ugyanazokkal a kihívásokkal (magas energiaköltség, munkaerőhiány stb.) kell szembenézniük a működésük során.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A coach szerepe a stratégiai menedzsment személyi kockázatainak kezelésében
    Csorba, Róbert Zsolt; Nábrádi, András Béla; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A business coaching mintegy fél évszázada lefektetett alapjai és a felgyorsuló világ kihívásaival is lépést tartó fejlődése biztosítják, hogy a coachok hatékony támogatói legyenek nem csak a vezetőknek, hanem maguknak a szervezeteknek is. A stratégiai menedzsment minden olyan szervezet számára elengedhetetlen, melyek biztosítani kívánják a vállalkozás folytatását, legyen az akár a helyben maradás, vagy a növekedés, hiszen keretrendszere elősegíti a szervezet számára optimális célok meghatározását, majd azok megvalósítását. A stratégiai menedzsment belső, személyi kockázatainak kezelésére a coachingnak megvannak a hatékony eszközei, legyen szó a vezetői, munkavállalói, vagy a szervezeti kultúrát érintő kockázati tényezőkről egyaránt. A coachok a személyeken keresztül hatékonyan tudják támogatni a menedzsment alapvető érdekét, a stratégia optimális meghatározását és a célok megvalósítását. Dolgozatomban a coach, mint „stratégiai coach” a stratégiai menedzsment belső, személyi kockázatainak kezelésében betöltött szerepét igyekszem bemutatni.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A startupok működésének és felépítésének bemutatása egy saját alkalmazásötleten keresztül
    Katona, Dániel; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Diplomamunkám témája egy általam kitalált startup ötlet bemutatása és üzleti tervének elkészítése, amely egy időpontfoglaló platform, kezdetben weblap, majd később alkalmazás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy különböző sportoktatók foglalkozásaira –online, személyes vagy hibrid formában –időpontot foglaljanak. Személyes motivációmat adta, hogy több mint tíz éve járok edzőterembe, és elvégeztem egy sportedzői képzést is testépítés és fitness sportágban. Az elmúlt években a sportszakemberek és a sportfoglalkozások kínálata nagymértékben megnőtt, amely bebizonyította számomra, hogy szükség van egy olyan platformra, amely összeköti a sportoktatókat és a sportszolgáltatás iránt érdeklődőket. Korábbi tanulmányaim során projektmenedzserként vettem részt egy másik startup ötlettel a Hungarian Startup University Programban. Az ott szerzett tapasztalatok ösztönöztek, hogy saját startup tervet készítsek. A dolgozat célja egy olyan üzleti terv elkészítése, amelyet később csapattagok és befektetők bevonásával tovább fejleszthetek, és valóban megvalósíthatok.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A hallgatók külföldi tanulmányi tapasztalatai és ezek hatása a munkavállalásra
    Tóth, Bianka; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom során megvizsgáltam a hallgatók külföldön szerzett tapasztalatait és annak hatásait a munkavállalásra. Kérdőíves felmérésem alapján elmondható, hogy a külföldön szerzett tapasztalatok pozitívan befolyásolják az elhelyezkedést. Dolgozatomban kitérek arra is, hogy mely készségek fejlődnek a mobilitás során.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A föld és a számok, avagy egy talajvizsgáló laboratórium pénzügyi irodája
    Tóth, Vivien; Vida , Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A féléves gyakorlatomat a Mertcontrol HL-LAB Kft.-nél töltöttem, amely egy debreceni székhelyű, magyar tulajdonú és vezetésű, akkreditált ellenőrző és analitikai laboratórium.Választott témámban a cég 2022-től történő éves nettó árbevételeit elemeztem, vizsgáltam, hogy mi volt a fejlődésének, növekedésének a hátterében, illetve, hogy milyen stratégiát alkalmaztak ennek a fejlődésnek az eléréséhez. Az elemzés során kitértem a versenytársakra, a beszállítókra, a piaci háttérre, valamint egy SWOT analízisen keresztül is bemutattam a céget. A további fejlődési lehetőségek és a jövőbeni célok is helyet kaptak. A szakmai tapasztalatokat kiegészítve záródolgozatomban a cég gazdasági és pénzügyi teljesítményének elemzésére helyeztem a hangsúlyt. Az elemzés fókuszában a 2022 és 2025 közötti időszak árbevételének vizsgálata állt.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A hazai állatkertek népszerűségének és rendezvényeinek vizsgálata
    Balogh, Dalma Erika; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozatom fő témája a hazai állatkertek népszerűségének vizsgálata, ezen belül a Nagyerdei Kultúrpark állatkertjét és vidámparkját, illetve az ott szervezett rendezvényeket mutatom be marketing szempontok alapján. Emellett a dolgozathoz készült egy kérdőív is, melyben a kitöltők válaszai alapján felállítottam a legismertebb top3 hazai állatkertek listát, ahol a történelmüket összegzem és összehasonlítom az éves közös rendezvényeiket, illetve Európa legnagyobb állatkertjét is részletesebben ismertetem. A szakmai gyakorlat alatt - amit a Zoo Debrecenben töltöttem, emiatt emelem ki a debreceni állatkertet - látottakat, tapasztalatokat is részletezem. Bemutatásra kerül az irodaház is és, hogy ki milyen feladatot lát el. A gyakorlatom alatt végzett munkákat, tapasztalatokat részletesen leírom, illetve a képességeim fejlődését is. Mindezeket képekkel, ábrákkal és táblázatokkal támasztom alá és mutatom be.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A pályázatmenedzsment jelentősége a felsőoktatási intézmények versenyképességének növelésében
    Kovács, Ivett; Nagy, Adrián Szilárd; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Záródolgozatomban a pályázatmenedzsment jelentőségét vizsgálom a felsőoktatási intézmények életében, különös tekintettel a Debreceni Egyetemre vonatkozóan. A dolgozat első felében bemutatom a Debreceni Egyetem Kancelláriáját és Pályázati Központját, ahol a gyakorlati időmet töltöttem. Ismertetem a pályázás folyamatát, valamint a felsőoktatási versenyképességet befolyásoló tényezőket, kiemelve a pályázati rendszer szerepét. Továbbá, részletezem a legjelentősebb pályázatokat, amelyek hozzájárulnak a Debreceni Egyetem versenyelőnyének kiépítéséhez. A dolgozat végén összehasonlítom az egyetem pályázati eredményeit két másik hazai intézménnyel.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A körforgásos gazdaság jelentősége és a REpont szolgáltatás vizsgálata
    Juhász, Veronika; Gabnai, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Napjainkra különböző technológiák és technikák kifejlesztésével és igénybevételével sokat fejlődött a világ, azonban ezzel a sok fejlődéssel és növekedéssel együtt jelentkeztek különböző problémák is, például a hulladék mennyiségének a növekedése. Az eddig alkalmazott lineáris gazdasági folyamatot igyekszik felváltani a körforgásos gazdasági folyamat. A körforgásos gazdasági folyamat kialakítása igen innovatív megoldásnak mutatkozik, amelynek alkalmazása kulcskérdés lesz környezetünk védelmének. A MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. a körforgásos gazdasági folyamat kialakítását tűzte ki célul és a bevezettet REpont szolgáltatásával szeretné ezt elérni. A REpont szolgáltatás 2024-es évben került bevezetésre Magyarországon. A használt, visszaváltási díjjal rendelkező palackok begyűjtésére alakította ki a rendszert a MOHU Zrt., ezzel elősegítve az újrahasznosítási és újrafelhasználási folyamatokat. Diplomadolgozatomban online kérdőív segítségével vizsgáltam meg az emberek jelenlegi környezettudatos életvitelét, hogyan cselekszenek a mindennapi életben. Ehhez kapcsolódóan a körforgásos gazdaságról való ismereteiket elemeztem és hozzákapcsolódóan a REpont szolgáltatást, főképpen az automaták használatát vizsgáltam. A válaszadók által gyűjtött eredményekből javaslatokat tettem a REpont szolgáltatás hatékony és folyamatos működésének segítésére. Az online kérdőív mellett PESTEL elemzés segítségével vizsgáltam meg a körforgásos gazdaságot, főként a REpont szolgáltatás külső környezetét. Emellett SWOT analízissel elemeztem a REpont szolgáltatás belső és külső tényezőit. Összességében az eredmények alapján a REpont szolgáltatás egy innovatív megoldás Magyarországon a körforgásos gazdasági folyamat elérésére.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Fenntartható légiközlekedés üzleti és fogyasztói szemmel – az Air France-KLM üzleti modellje és a fogyasztói attitűdök vizsgálata
    Kanyári, Dániel Máté; Gabnai, Zoltán; DE--Mezőgazdaság- Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar
    A diplomadolgozat célja a légiközlekedési iparág fenntarthatósági kihívásainak és lehetőségeinek feltárása, különös tekintettel azok gazdasági vonatkozásaira. Két módszertani megközelítést alkalmazva – a Business Model Canvas (BMC) modell elemzését és kérdőíves primer kutatást – a dolgozat komplex képet nyújt a fenntarthatóság üzleti és fogyasztói megközelítéséről. A BMC-modell segítségével az Air France-KLM csoport működését vizsgálva kiemelt figyelem irányult a fenntartható repülési üzemanyag (SAF) integrációjára, míg a kérdőíves kutatás az utasok fenntartható repüléssel kapcsolatos attitűdjeit és fizetési hajlandóságát mérte fel. Az elemzések rámutattak, hogy bár a vállalatcsoport élen jár a fenntarthatósági törekvésekben, különösen az SAF alkalmazásában, ennek elterjedését még számos gazdasági és logisztikai kihívás hátráltatja. A kutatás továbbá azt is feltárta, hogy az utasok körében bár jelen van az érdeklődés a fenntartható megoldások iránt, a tájékozottság hiánya és az árérzékenység gátolja azok széles körű elfogadását. A dolgozat konkrét javaslatokat fogalmaz meg a fenntarthatósági célok elérésének elősegítésére, úgymint a SAF-készletkezelés fejlesztése, decentralizált üzemanyag-keverőközpontok létrehozása, valamint a fenntarthatósági kommunikáció és ösztönzőrendszerek erősítése. A fenntartható légiközlekedés sikeressége hosszú távon az iparági szereplők és az utasok együttműködésén, valamint a környezeti és gazdasági szempontok összehangolásán múlik.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Projektmenedzsment-alapú megközelítés a közösségi média stratégiák kidolgozásában – Az MTK Budapest női kézilabda szakosztályának esettanulmánya
    Poczetnyik , Luca Laura; Nagy, Péter; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A diplomamunka célja annak a vizsgálata, hogy hogyan támogathatják a közösségi média stratégiák egy sportklub, konkrétan az MTK Budapest női kézilabda szakosztályának népszerűsítését. A kutatás projektmenedzsment elvek mentén valósult meg, egy háromhetes közösségi média kampány keretében. A kampány célja a klub online jelenlétének erősítése, az elérések növelése és a közönség elköteleződésének fokozása volt. A módszertan kvantitatív és kvalitatív megközelítéseket ötvözött, lehetővé téve a stratégiák hatékonyságának mérését. Négy hipotézis került tesztelésre, amelyek a közösségi média aktivitás, interakciók és elérés közötti összefüggéseket vizsgálták. Az eredmények alapján konkrét javaslatok születtek a klub közösségi média stratégiájának fejlesztésére.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Családi elektromos autó beszerzésének dilemmái
    Pálos, Ildikó; Bai, Attila; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Elsődleges célom áttekinteni, hogy Magyarországon hány főt érinthet a kutatásom témája. Egy családban ki a fő döntéshozó, kik használják az autót, mennyire fontos ezen használati tárgy jelenléte a hétköznapokban. Mindezt annak tükrében, hogy választásukat mennyire befolyásolja vagyoni helyzetük. Milyen célcsoport képes elektromos autót vásárolni, és ki szeretne? A szakirodalmi feldolgozásban górcső alá veszem a fejlődő technológia adta lehetőségek, melyik milyen hatással van a környezetre és a gazdaságra. Célom meghatározni, hogy egy ugyanolyan árkategóriában mozgó elektromos és belsőégésű erőforrással szerelt gépjármű választásakor melyik környezetbarátabb és anyagilag fenntarthatóbb. Mélyinterjúk segítségével megvizsgálom, hogy autóvásárláskor státuszszimbólumot vásárolunk-e, milyen fontosabb szempontok alapján választ a célközönség. Számításaim alapján jobban megéri 4 évre új autóként tisztán elektromos autót választani. Otthontöltéssel jelentős megtakarításokat érhetünk el. Sajnálatos módon a lakosság alig 1% rendelkezik napelemmel és elektromos járművel, az annak köszönhető, hogy jelenleg csak felsőosztály engedheti meg magának ezen környezettudatos berendezések beruházását.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az élelmiszerpazarlás szokásainak vizsgálata Debrecenben és környékén
    Dr. Vida, Viktória; Nagy, Adrián Szilárd; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A diplomamunkám címe az élelmiszerpazarlás szokásainak vizsgálata Debrecenben és környékén volt. Azért választottam ezt a témát, mert az élelmiszerpazarlás egy olyan téma, amely mindenkit érint, nap, mint nap, egyre nagyobb hatással van a környezetünkre, a társadalomra, a gazdaságra és ezek miatt az életünkre. A diplomamunkám célja az volt, hogy egy helyzetképet adjon, és feltérképezze a jelenleg Debrecenben és környékén élő lakosság egy részének élelmiszerpazarlási szokásait. A helyzetelemzéshez a Szakirodalmi áttekintésben a PEST-analízis módszerét választottam, mert úgy gondoltam, hogy az élelmiszerpazarlás helyzetéről társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból is érdemes elemzéseket végezni. A primer kutatás megvalósításához az online kérdőíves megkérdezés módszerét választottam, a kérdőívemet 178 fő töltötte ki. Összességében azt tudom a primer kutatásom alapján megállapítani, hogy a mintámban résztvevők között több élelmiszerhulladék csökkentésére irányuló viselkedésminta, tevékenység is megtalálható, bár néhány inkább még csak elméleti síkon valósul meg.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Bentlakásos Sportrehabilitációs Központ Létrehozásának Létjogosultsága
    Samu, Anna; Vida , Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban egy sport rehabilitációs központ létrehozásának létjogosultságát vizsgáltam, arról szerettem volna valós képet kapni, hogy Magyarországon lenne-e kereslet egy ilyen intézmény iránt. A dolgozat első részében az egészségügyi szakmai hátteret állítottam össze, ami egy megfelelően működő sportrehabilitációs központ alapfeltétele. a központ egyedisége lenne, hogy egy helyen minden szolgáltatás elérhető lenne a sportolók gyógyulásához, amit akár bentlakásos formában is igénybe lehetne venni. A második részben a kínálati oldalt és főként a keresleti oldalt elemeztem sportolók körében, illetve a gazdasági részleget is elemeztem, hogy milyen pénzügyi számok mellett érdemes létrehozni egy sportolók gyógyulására és igényeik kiszolgálására alkalmas komplexumot.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    FENNTARTHATÓ LOGISZTIKAI ÉS FOGYASZTÓI ATTITŰDÖK VIZSGÁLATA MAGYARORSZÁGON
    Háló , Réka; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Diplomadolgozatomban azt vizsgálom, milyen szerepet játszik a nemek közötti különbség a környezetvédelem fontosságának megítélésében, illetve hogy a vállalatok fenntarthatósági kommunikációja miként befolyásolja a fogyasztók vásárlási szokásait. Emellett arra keresem a választ, hogy a környezettudatosság szintje összefüggésben áll-e a gyakorlati fenntarthatósági döntésekkel, valamint, hogy milyen kapcsolat figyelhető meg a fenntartható logisztikai megoldások megítélése között.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Angyalháza kutyapanzió és kisállat simogató helyzete, fejlődési lehetőségei és fejlesztési irányai
    Porubszki, Dénes; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozat célja az Angyalháza Kutyapanzió üzleti modelljének és működésének átfogó bemutatása és értékelése a kereskedelem, marketing és menedzsment szempontjain keresztül. A vizsgálat alapját szakmai gyakorlata képezte, amely során közvetlen tapasztalatokat szereztem a kisállatgondozási szolgáltatások működtetéséről. A dolgozat kvalitatív és kvantitatív módszereket alkalmazva tárja fel a vállalkozás piaci környezetét, ügyfélkörét, marketingstratégiáját és szervezeti jellemzőit. A SWOT-elemzés és a fejlesztési javaslatok rávilágítanak a piaci lehetőségekre, a versenyhelyzetre és a növekedési potenciálra. Külön figyelmet kapnak a szolgáltatásminőség, a digitális jelenlét, a partnerkapcsolatok és a fenntarthatósági szempontok. Az elemzés megerősíti, hogy az Angyalháza Kutyapanzió hosszú távon is versenyképes lehet, ha tudatosan építi ki márkáját, ügyfélkörét és működési hatékonyságát.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Az emberi erőforrás szerepe a vállalkozások életébe
    Balla, Bernadett; Troitsky , Mátyás; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozatom a HR osztályon végzett gyakornoki munkám során szerzett tapasztalataimat és elvégzett feladataimat foglalja össze. A gyakorlat során különböző adminisztratív és operatív feladatokkal foglalkoztam, mint például személyi anyagok kezelése, toborzás, belső kommunikáció, illetve rendezvények előkészítése. Részletesen bemutattam a napi munkavégzést, a különböző HR rendszerek és eszközök használatát, valamint a csapatmunkában és problémamegoldásban szerzett tapasztalataimat. A gyakornoki program során különböző kommunikációs anyagok készítésében is részt vettem, és segítettem a céges rendezvények előkészítésében. Az így megszerzett készségek, mint a precizitás, időgazdálkodás és együttműködési képesség, nagyban hozzájárultak szakmai fejlődésemhez. A gyakorlat során szerzett tapasztalatok erős alapot adtak a HR szakterületen történő további munkavégzéshez.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A WEBÁRUHÁZAK DINAMIKUS TÉRNYERÉSE ÉS MŰKÖDÉSI FOLYAMATAINAK BEMUTATÁSA
    Józsi, Rebeka; Nagy, Adrián Szilárd; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatom központi témája a webáruházak dinamikus térnyerése és működési folyamatainak bemutatása a Digitalko.hu webáruházon keresztül, kiegészítve a gyakorlatom során szerzett tapasztalatokkal. Végigvezetem egy webáruháznak a folyamatait, és részletesebben ismertetem azok alkotóelemeit és folyamatait.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Vállalati rendezvényszervezés
    Zsupos, Tibor Brúnó; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Záródolgozatomban a rendezvényszervezés témáját dolgozom fel. A vállalati rendezvényszervezés nehézségeit tudatom. Bemutatom, hogy hogyan fejlődött a rendezvényszervezés. Bemutatom a rendezvényszervezés alapjait és múltját. Ismertetem a rendezvényszervezéshez szükséges kompetenciákat. Megmutatom a kültéren és beltéren való rendezvényszervezés különbségeit.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A digitális marketing eszközök szerepe Magyarország cukrásziparában
    Fórián , Anna; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatom célja volt feltérképezni az édesipar múltját, jelenlegi helyzetét és megismerni a fogyasztói elvárásokat. A szekunder kutatásban tágabb nézőpontból tudtam vizsgálni az európai és a magyar cukrász - és csokoládéipar nagyon szereplőit. Kitértem a World Cocoa Foundation (WCF) programjára és céljaira, valamint a környezettudatos és etikus működés fontosságára. A hazai és a külföldi kézben levő vállalatokat is tanulmányoztam. A primer kutatásban egy kérdőíves megkérdezésen keresztül kaptam választ kérdéseimre. A Dubai csokoládé trendről kikértem a fogyasztók véleményét és ezáltal fényt derítettem a reklámok és a közösségi média felületek vásárlókra gyakorolt hatására is. Többek között a termelői és a kereskedelmi márkák közti különbségekről is szó volt a primer kutatásban, valamint a megfelelő árazás szerepéről is. Az ágazat hatékony működéséhez, úgy érzem elengedhetetlen volt ezen kérdések vizsgálata dolgozatomban.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Liberty Media innovációinak hatása a Formula-1 népszerűségére
    Mezei, Botond; Gabnai, Zoltán; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Napjaink legismertebb és legnépszerűbb technikai sportja, a Formula-1 jelentős változásokon ment keresztül 2017 óta, amikor a médiaóriás Liberty Media átvette az irányítást. Olyan változások és innovációk sora került alkalmazásra, amely gyökeresen eltért a korábbi tulajdonos, Bernie Ecclestone filozófiájától. A diplomamunkámban ezeket térképeztem fel és rendszereztem, hogy egy átfogó kép alapján lehessen megítélni az új tulajdonos által elért eredményeket. Ehhez először a Forma-1 Business Model Canvas-ét készítettem el, kihangsúlyozva azokat az aspektusokat, amelyekben változás következett be. A versenytárs csapatokat egy CPM-elemzés segítségével hasonlítottam össze. Erre azért volt szükség, mert a Liberty Media több újítása is a csapatok közötti népszerűségi versenyt hivatott emelni és előtérbe helyezni. Végül pedig a magyarországi Forma-1-et ismerők, rajongók körében végeztem kérdőíves felmérést, hogy megtudjam, hogyan vélekedik a célközönség a bevezetett változásokról. Az eredmények alapján egyértelműen kirajzolódott, hogy az újítások egy nagy átfogó stratégia részei, amely a népszerűség növelésére és a Forma-1 piacának kibővítésére irányult. A CPM-elemzés alapján azt is megállapítottam, hogy a csapatok közötti verseny is fokozódott az egyes újítások révén. A kérdőíves kutatás eredményei pedig a célközönség részéről igazolták a Liberty Media tevékenységét, megerősítve, hogy az új tulajdonos által hozott stratégiai irányváltás egyértelműen pozitív hatással volt a motorsportok csúcskategóriájára.