Hallgatói dolgozatok (Gazdálkodástudományi Intézet)

Állandó link (URI) ehhez a gyűjteményhez

Böngészés

legfrissebb feltöltések

Megjelenítve 1 - 20 (Összesen 999)
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Lúdágazat stratégiai elemzése
    Ládi, Roland; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Az általam készített diplomamunka a baromfiipar stratégiai tervezésének fontosságát és alkalmazását vizsgálja, különös tekintettel a magyar lúdágazatra. A munka a stratégiai tervezés elméleti alapjait és gyakorlati lépéseit elemzi, beleértve KFÉM mátrix, a PESTEL-elemzést, a Porter-féle öt erő modellt, és az ANSOFF mátrixot. Kiemelt figyelmet fordítok a baromfihús termelés globális trendjeire, a COVID-19 járvány, a háborús konfliktusok gazdasági hatásaira, valamint a magyarországi lúdágazat helyzetének elemzésére. A diplomamunka célja, hogy átfogó képet adjon a lúdágazat helyzetéről, a stratégiai tervezés fontosságáról és alkalmazásának lehetőségeiről. Az eredmények alapján javaslatokat fogalmazok meg a piaci lehetőségek kiaknázására és a veszélyek kezelésére.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A pályázati folyamatok bemutatása egy konkrét pályázat példáján keresztül
    Dobó, Kata; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Ennek a dolgozatnak célja, hogy részletesen bemutassa a pályázati folyamatok fontosságát és jelentőségét. Ebből fakadóan először szemléltetem a pályázatok általános jellemzőit, majd bemutatom a konkrét bölcsődei példát, mint pályázati folyamatot. Elemzésre kerülnek a pályázatok típusai, a folyamatok főbb lépései, valamint megvizsgálom, hogyan járul hozzá a bölcsőde projektje a társadalmi és gazdasági fejlődéshez. A dolgozat struktúrája a következő: az első részben általánosan ismertetem a pályázati definíciókat, folyamatokat, illetve a pályázat részleteire hívom fel a figyelmet. Végül a bölcsőde létrehozásának projektjét jelenítem meg, valamint annak előkészületein és mechanizmusán keresztül részletezem a folyamat lépéseit és jellemzőit. Az utolsó fejezetben összegzem a gyakorlati félévemet és a projekt fontosságát.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Szevezeti Kommunikáció Magyar Posta Zrt.
    Rákosi, Viktória; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakmai gyakorlatomat a Magyar Posta Zrt.-nél töltöttem, ahol számos új ismerettel gazdagodtam. Témám a Szervezeti Kommunikáció, amely minden vállalat életében jelen van. A kommunikáció nélkülözhetetlen a munkahelyeken, nagyban meghatározza a munkakörnyezetet.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Ruházati cikkek fogyasztói szokásának vizsgálata az e-kereskedelemben
    Géricz, Hanna; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A szakdolgozatomban a fogyasztók magatartásának és döntéseinek vizsgálata a fő szempont. Ezen belül is az online vásárlás során történő preferenciákat megfigyelve és ezt általánosságban, korosztálytól függetlenül. Ebből kifolyólag az internet használata, fejlődése is fontos szerepet játszik. Természetesen maga az e-kereskedelem és annak kialakulása, fontossága is nélkülözhetetlen.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Marketing fontossága az Iskolaszövetkezet világában
    Nagy, Lili Flóra; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Záródolgozatom témájának a marketing fontosságát választottam az Iskolaszövetkezetek életében. Azon belül is arra fókuszálva, hogy az online marketing milyen szerepet játszik ebben. Keresve a választ az alábbi kérdésekre: Miként hat a marketing a diákszövetkezetekre? Milyen online marketing eszközöket használnak a szövetkezetek?
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A pandémia hatása a futárpostai és gasztro-tech vállalatok forgalmára
    Balogh, László; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Kutatásomban az vizsgáltam, hogy a pandémia, hogyan hatott Magyarországon a különböző futárpostai és gasztro-tech vállalatok forgalmára. Szekunder adatgyűjtésem során vizsgáltam magát a koronavírust és annak különböző hatásait, továbbá a futárpostai cégeket és a gasztro-tech vállalatokat egyaránt. Célkitűzéseim között szerepelt az, hogy pontosan megállapítsam, hogy a vizsgált futárpostai vállalatok és a vizsgált gasztro-tech vállalatok árbevételét, miképpen befolyásolta a koronavírus 2020-ban és 2021-ben.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Berekfürdő gyöngyszeme a Megbékélés Háza bemutatása
    Marek, Nóra; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomat Berekfürdőről, egy Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében található községről írtam. Fő témája a Megbékélés Háza, ahol gyakorlatomat töltöttem. Dolgozatomban szó volt a megfelelő marketing használatáról. Bemutattam a Berekfürdői Gyógy-, és Strandfürdő reklámozási felületeit, összehasonlítottam versenytársakkal. Bemutattam a Magyarországon lévő turisztikai régiókat, illetve statisztikai adatokat elemeztem a témában. Berekfürdői régiót ismertettem, milyen programok elérhetőek a községben, illetve a környékén. A Megbékélés Házát bemutattam, történetét, szolgáltatásait ismertettem. Vendégéjszakáit táblázat és diagram segítségével összesítettem és elemeztem. A gyakorlatom alatt elvégezendő feladataimat felsoroltam, ismertetve ezzel a folyamatokat, illetve a szállodában használt programokat. Végezetül ajánlatokat tettem Berekfürdő turizmusának fellendítése érdekében.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    SZEMÉLYES STRATÉGIA A KARRIER TERVEZÉSBEN COACHING ESZKÖZÖKKEL
    Csákiné Hegedüs, Rita Tímea; Nábrádi, András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban a business és coaching területek két halmazának metszetét vizsgáltam, hogyan lehet beépíteni a vállalati stratégia alkotás folyamatát az egyén karrier tervezésébe. Két primer kutatást végeztem. Az elsőben azt vizsgáltam, egy magyar tulajdonú, országos vállalkozásnál, mennyire tudatosak a munkavállalók életpálya tervezésükkel kapcsolatban. A második kutatásomban, fókusz csoportos karrier interjú során a vállalati stratégia alkotás folyamatát felhasználva, személyes stratégiát alkottak kiválasztott kollégáim. A coaching szemléletű folyamat elején a megoldásfókuszú brief coaching módszert használtam, annak kérdéseivel gondolkodtattam el a munkatársaim jövőbeni karrier céljaikkal kapcsolatosan. Majd önismereti kalandra hívtam őket a Jung féle és a DISC modell megismertetésével. Ezt követően coaching szemléletben és coaching eszközök alkalmazásával végig mentünk a vállalati stratégia alkotás lépcsőin, létrehozva személyes stratégiájukat. Feltérképezték személyes karakterüket, missziót és víziót alkottak, majd a SWOT és TOWS modellek segítségével a különböző stratégiákon belül, személyes akció terveket hoztak létre. Megállapítottam a karrier interjú során, és a folyamatot követően munkatársaim visszajelzéseiből, hogy a személyes stratégia alkotás módszere hatékonyan alkalmazható karrier tervezésre karrier coachok számára is.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Brandépítés és digitális marketing stratégiák az építőipari szektorban
    Kondás, Péter; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A záródolgozatom a brandépítés és digitális marketing stratégiák elemzését tárja fel az építőipari szektorban. A dolgozat a szakirodalmak elemzésén és a 14 hetes szakmai gyakorlatomon alapul, mely során betekintést nyertem a vállalat marketing tevékenységeibe, és a piaci kommunikáció fontosságát vizsgáltam az építőipar versenyképes működésében. A munkám alapvetően három fő részre oszlik: az építőipar jelenlegi helyzetének bemutatása, a digitális marketing és brandépítési stratégiák az építőiparban való alkalmazásának elemzése, valamint a személyes tapasztalataim és a gyakorlati feladataim ismertetése a GSV Kereskedelmi Kft.-nél. A dolgozat kitér az építőipar jelenlegi kihívásaira, mint a szakemberhiány, a technológiai háttér elmaradottsága és a piaci változások, valamint részletesen tárgyalja a digitális marketing különböző eszközeit, mint például a közösségi média.A gyakorlat során szerzett tapasztalataim alapján kiemelem a digitális jelenlét és a kreatív marketing megoldások jelentőségét a vállalati siker érdekében.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A mindennapi energiafelhasználás csökkentését segítő termékek eladása külső és belső értékesítés által
    Márkus, Viktória; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban az energetikai szektort érintő változásokat, valamint a szektorban értékesíthető és értékesített termékeket helyeztem a középpontba. A gyakorlatomat az MVM Ügyfélkapcsolati Kft-nél töltöttem, ahol a 6 hét alatt lehetőségem volt betekintést nyerni az ügyfélszolgálati tevékenységekbe, valamint részt vettem egy intenzív értékesítési és szemléletformáló tréningen is. Néhány mondatban bemutattam a Társaságot, valamint a munkahelyi légkört, a fő hangsúlyt a termékekre és az alkalmazott eljárásrendekre helyeztem.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Vállalkozás létesítésének és megszüntetésének okai
    Patalenszki, Petra; Madai , Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A diplomadolgozatom témája a vállalkozások létesítésének és megszüntetésének okai. A dolgozatomban ezeket vizsgáltam adatok és táblák, valamint kérdőívek formájában. Hazai és nemzetközi adatbázisok segítségével, valamint banki, könyvelői és jelenleg vagy korábban vállalkozóként tevékenykedő személyek segítségével. Arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mik az alapítás ambíciói, valamint a megszűnés vagy megszüntetés okai. A vállakozások esetén fontos szempont volt az alapítás éve, megszűnt vagy megszüntetettek esetén pedig a megszűnés éve, ami által pontosabb következtetéseket tudtam levonni, hogy a hazai és nemzetközi gazdasági, valamint társadalmi hatások milyen mértékben befolyásolták az alapítást vagy éppen a megszüntetést. A megszűnés vagy megszüntetés okait a kérdőív segítségével még tovább tudtam pontosítani a kérdések segítségével, így még pontosabb képet kaphattam a hipotéziseimhez.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A MÁRKAÉPÍTÉS SAJÁTOSSÁGAI EGY SPECIÁLIS ÉLELMISZER ESETÉBEN
    Menzel, Mira; Madai, Hajnalka; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozat során a célkitűzésem az, hogy megismerjem a márkaépítés szakirodalmát, különös tekintettel a termékhez kapcsolódó brandépítésre. Ezen túl két hipotézist vizsgálok. 1. Hipotézis: A márkaépítés eszközeinek nem azonos a hatékonyságuk. 2. Hipotézis: Speciális élelmiszer esetén a márkaépítés bevezetési szakaszában a költségeket nem fedezik a márka kapcsán realizálható bevételek. A dolgozat során mindkét hipotézist megerősítettem, végül következtetéseket és javaslatokat fogalmaztam meg.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A közösségi gazdaság, azon belül is a megosztáson alapuló közlekedés helyzete Magyarországon.
    Apáti, Bettina; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Diplomadolgozatom témájaként a közösségi gazdaság témakörét választottam, azon belül is a megosztáson alapuló közlekedés helyzetét vizsgáltam Magyarországon. Maga a közösségi gazdaság egyre nagyobb népszerűségnek örvend, hiszen innovatív és az egyes szolgáltatások elérhetőbb formáját kínálja az emberek számára. A megosztáson alapuló közlekedési módok számos előnyt kínálnak mind az egyének, mind a vállalkozások számára. Ez lehetővé teszi az emberek számára, hogy közösen használják az autókat, kerékpárokat vagy más közlekedési eszközöket. Továbbá fontos szerepet játszanak abban, hogy a jövőben a közösségi közlekedéssel párhuzamosan egy fenntarthatóbb és élhetőbb városi közlekedés tudjon kialakulni. A fenntarthatóság és a fenntartható fejlődés a mindennapjaink részét képezik, így ezen modellek erre kiváló megoldást nyújtanak. De vajon mennyire népszerűek és elterjedtek a rendelkezésre álló megosztáson alapuló közlekedési lehetőségek Magyarországon?
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Értékpapírok szerepe a mai világban
    Szabó , Rebeka Andrea; Vida , Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szeretném bemutatni önöknek az értékpapírok szerepét a mai világban és betekintést nyerni a befektetések és a megtakarítások világába. Az én választott témám az értékpapírok szerepe volt a mai világban. Én fontosnak tartom azt, hogy ismertessem a fontosságát az értékpapíroknak, mivel sok fajtája van és egy jó befektetési vagy megtakarítási lehetőség lehet mindenféle korosztály számára. A fiatalok körében sajnos annyira nem elterjedt az értékpapír befektetése, de remélem a záródolgozatom segítségével betekintést nyerhettek az értékpapírok világába. Véleményem szerint mindegyik értékpapírnak meg van a maga pozitívuma és remélem be tudtam mutatni ezeket az olvasók számára. A gyakorlati helyemen én is rengeteg új dolgot megtanulhattam a választott témámmal kapcsolatban.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Digitális pénzügyi szolgáltatások elemzése
    Szabó, Ábel; Bittner, Beáta; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Az elmúlt évtizedekben a pénzügyi szektor gyors és mélyreható változáson ment keresztül. Az online bankolás megjelenése alapvetően átalakította mind az egyének, mind pedig a bankok működését. Ez a digitális forradalom nemcsak a kényelmet növelte, hanem elősegítette a pénzügyi integrációt is. A neobankok, mint új szereplők, tovább fokozták a változást. A digitális platformokon működő neobankok kérdőjelezték meg a hagyományos banki modellt. Kényelmi szolgáltatásaikkal és innovatív megoldásaikkal új elvárásokat teremtettek a fogyasztók számára. Ezek a változások inspiráltak arra, hogy szakdolgozatomban a fogyasztók bankolási szokásait és a legfrissebb pénzügyi szolgáltatások iránti érdeklődést vizsgáljam. A kutatásom arra törekszik, hogy jobban megismerjem a fogyasztók preferenciáit és véleményét az online banki szolgáltatásokkal kapcsolatban, valamint hogy megértsem, mennyire fontos a pénzügyi biztonság és az innovációkhoz való hozzáférés.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A konvencionális és az ökológiai szemléletű gazdálkodás bemutatása Diczkó László kertészetén keresztül
    Diczkó, Csenge Márta; Nábrádi, András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Szakdolgozatomban a 3-3 éven keresztül vizsgáltam meg a konvencionális és ökológiai szemléletű gazdálkodási formát. Az elemzést Diczkó László kertészetén végeztem el, ahol chili paprika termesztés zajlik. Bemutatásra került a két termesztési technológia általános összefoglalása, illetve a mi kertészetünkre jellemző alkalmazásuk. Ezután a hároméves időszakok elemzését végeztem el, amelyben a paprikatermesztés közvetlen költségeit vizsgáltam a két módszer esetén. A költségek összevetése mellett a két módszerrel általunk elért hozamokat is összevetettem.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Magyar Posta Zrt. bemutatása a Hajdúböszörményi Postán keresztül
    Fazekas, Kitti; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    Dolgozatomban a Magyar Posta élettörténetét foglaltam össsze. Az alap témát a Hajdúböszörményi Posta adja,hiszen itt tölthettem el a gyakorlati időmet.Szót ejtek még a postán található szolgáltatásokról is. Csekkfelvétel,levélkiadás,lvélfelvétel és még sok mást. A pénzügyi szolgáltatásokról is írok pár információt, amit még a postán lehet elintézni. Mesélek még az ott tötött gyakorlatom idejéről és az ott szerzett tapasztalataimról és fejlődésemről.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Digitális marketing és a közösségi média ismertetése a Babavilág Gyermekáruház életében
    Osztolykán, Tímea; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A digitális marketing, mint fogalom a legtöbb vállalkozás életében jelen van, ami véleményem szerint az egyik legköltséghatékonyabb és a legnagyobb célközönséget elérő reklámozási forma. Dolgozatomban a digitális marketing eszközeit mutatom be, kiemelve a közösségi média marketinget. Bemutatom a Babavilág Gyermekáruház történetét, céljait, küldetéseit, a versenytársak elemzését illetve a pénzügyi helyzetüket. Kitérek a babatermékek helyzetére a piacon. Ismertetem a vállalat pozícióit és bemutatom azokat. Részletesen kifejtem az általam elvégzett feladatokat. Végül összefoglalom a tapasztalataim, és a tudást amit a Babavilág Gyermekáruháznál szereztem.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    Generációk szerinti fogyasztói magatartás és árváltozásra való reagálás vizsgálata a vendéglátás területén
    Tóth, Nikolett; Vida, Viktória; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A szakdolgozatom főbb célja arra a kérdésre keresi a választ, hogy van-e eltérés az egyes korcsoportok fogyasztási szokásai között az árak változásának hatására, illetve, hogy jelentkezik e kimutatható eltérés az árérzékenységük között. További célkitűzéseim között szerepel a generációk viselkedési, illetve magatartási formáinak vizsgálata az árak függvényében. Továbbá célom, hogy bemutassam, hogy van-e eltérés az egyes korcsoportok vendéglátóhely igénybevételei között és amennyiben igen, ennek mekkora a mértéke. Végül szeretnék átfogó képet adni arról, hogy a mai fogyasztói társadalom mennyire elérhető, mennyire lehet felkelteni az érdeklődésüket egy jól behatárolt árképzéssel, specifikusan a korcsoportokra nézve. A vizsgálat elvégzéséhez kérdőíves módszert alkalmaztam.
  • TételKorlátozottan hozzáférhető
    A Tejmalom stratégiai terve
    Lendvai, Hunor; Nábrádi, András; DE--Gazdaságtudományi Kar
    A dolgozatom célkitűzése, hogy elemezzem a Tejmalom stratégiai menedzsmentjét, a márka vízióját és misszióját. Különböző módszerekkel (Pest, Porter-féle, Külső Faktor Értékelés) elemzem a makro- és mikrokörnyezetet, valamint a megfelelő mátrixokkal (BCG, IE/GE, GSM, TOWS) a stratégiai irányokat és a hosszú távú célkitűzéseket. A dolgozatom végén javaslatot teszek az elemzéseim alapján követendő stratégiára.