Interkulturális nevelés Nyírbátor óvodáiban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban áttekintést nyújtok az interkulturális nevelés szakirodalmáról. Vizsgálom az óvodapedagógusok ismereteinek szintjét, igényeit ebben a témában, és a roma kultúra terén. A kutatásban szereplő óvónők roma családokkal szembeni elfogadását, beállítódását elemzem. A roma szülők elvárásait összehasonlítom a nyírbátori óvodák nevelési gyakorlatával. Rávilágítok, hogy az eltérő és azonos szükségleteket mennyire veszik figyelembe az óvónők a különböző kulturális hátterű gyermekek nevelésénél. Mennyire tartják a szociokulturális hátteret meghatározónak, milyen területeket tartanak kompenzálandónak.Tapasztalataik alapján mennyire befolyásolja a családi háttér az óvoda feladatainak prioritását?

Leírás
Kulcsszavak
integráció, interkulturális pedagógia, kooperatív tanulás, Nyírbátor
Forrás