A bölcsődés korú gyermekek fejlettségének vizsgálata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

“Nincs két egyforma gyémánt, mindegyikben más a szépség. Nincs két egyforma gyermek, mindegyikben más az érték.”

Benedek Elek idézete tükrözi szakmai hitvallásomat, miszerint minden gyermek egyedi személyiség, más és más erősségekkel, értékekkel rendelkezik. Fejlődésük sem egyforma ütemben zajlik, egyes gyermekeknél lassabban, míg másoknál gyorsabban következnek be fejlődésbeli előrehaladások. Szakdolgozatom témájának a bölcsődés korú gyermekek fejlettségének vizsgálatát választottam. Az iparilag fejlett országokban a fejlődési zavarok előfordulásának gyakorisága akár 15 % is lehet, és az utóbbi években folyamatos emelkedést mutat. Sok esetben ezek a problémák csak iskoláskorban kerülnek napvilágra, amely jelentős hátrányt jelent a gyermek későbbi életére nézve. Éppen ezért, nagyon fontos lenne ezen zavarok mihamarabbi kiszűrése, hiszen az esetek többségében fejlesztéssel a problémák helyes útra terelhetők. A gyermekek egészséges testi, értelmi és érzelmi-társas fejlődésében kiemelt szerepe van a csecsemő- és kisgyermekkornak, és ez a korai életszakasz a legmegfelelőbb a fejlődés kedvező irányú befolyásolására is.Kutatásom célja a bölcsődébe járó gyermekek fejlettségének vizsgálata, a fejlődési lemaradások előfordulási arányának megismerése, a legtöbb nehézséget okozó készségek feltárása, az eltérő fejlődésű gyermekek azonosítása, valamint a szülők és kisgyermeknevelők értékelésének összehasonlítása. A vizsgálathoz a módszerek közül a kérdőívet és a természetes megfigyelést választottam.

Leírás
Kulcsszavak
bölcsődei nevelés, koragyermekkor, fejlődéslélektan, sajátos nevelési igényű gyermek
Forrás