A YouTube, a blogok és a Moly hatása a könyvolvasási szokásokra

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az internet szerepe az emberek életében egyre jelentősebb az évek múlásával, s az online tartalmak hatása számtalan területre kiterjed, a könyvek világa sem kivétel ez alól. Kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy az általam választott három felület, a YouTube, a blogok és a Moly.hu valóban hatással vannak-e a könyvolvasási szokásokra Magyarországon. Záródolgozatomban képet festettem arról, hogy hogyan olvastak korábban az emberek, majd kifejtettem, hogy ma milyen jellemzőik vannak az olvasóknak, a szokásoknak, mindezzel egyfajta korlenyomatot nyújtva. Kitértem arra is, hogy a könyvvásárlási szokások hogyan festenek ma, és az elektronikus könyvek jelenségét is érintettem. Ezt követően külön-külön, majd együtt is foglalkoztam a könyves YouTube-videókkal, a könyves blogokkal, és a Moly.hu-val. Végül a könyvkiadók online marketing- és PR-tevékenységét is górcső alá helyeztem, a három fő vizsgálati területemet kiemelve közben. Kutatásom eredményeinek alapját elsősorban a 2016 decemberében és 2017 januárjában végzett kvantitatív, kérdőíves felmérésem adta, valamint felvettem a kapcsolatot két YouTube-videóssal, három bloggerrel és három könyvkiadóval, s szakirodalmat is használtam. Arra a következtetésre jutottam, hogy napjainkban a könyvolvasók szokásaira, választásaira nagy hatással vannak a blogok és a Moly is, a YouTube pedig egyelőre kevés befolyással bír az olvasással kapcsolatos döntések, impulzusok tekintetében. A három platform nyitva tartja a könyvek világának kapuit az olvasók előtt.

Leírás
Kulcsszavak
olvasás, YouTube, könyvolvasási szokás, könyv, Moly, blogok
Forrás