A roma gyermekek nevelése, integrációja

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A roma gyermekek gondozása, nevelése az óvodák elsődleges szinteréhez tartozik, az ilyenkor adott instrukciók, példamutatások megalapozóak lehetnek a gyermekek számára. A pedagógus pozitív attitűdel való hozzáállása a társadalmi különbségek és az előítéletek megszüntetéséhez. Az egykorú gyermekek hasonló alapokat szerezzenek meg az iskolaérettséghez, ne induljanak hátrányos helyzetből. A roma családok hátrányait a szegregáció, a képzetlenség és a társadalmi lemaradás is okozza. A roma gyermekek gondozásának, nevelésének nehézségei, könnyebbségei. A bizalmi kapcsolatok kialakulása a roma gyerekek, szülők és a pedagógus között. A kommunikáció nehézségei a beilleszkedés során a roma családoknál.

Leírás
Kulcsszavak
integráció, óvodai nevelés, roma gyerekek
Forrás