Beilleszkedés és/ vagy önelfogadtatás

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban arról szeretnék írni, hogy a Debreceni Egyetem Felnőttképzési és Gyermeknevelési Karán végzett három roma értelmiségi nő miként tudott beilleszkedni óvodapedagógusként a többségi magyar munkaközösségbe és ebben hogyan segítették őket a főiskolán szerzett erre vonatkozó ismereteik. Azért választottam ezt a témát, mert úgy gondolom, hogy az ember csak szakmai ismerettel tud érvényesülni élete során. Ma már szakmai tudással rendelkező embernek is nehéz munkát találni, de mégis több lehetősége van, mit annak, akinek nincs szakmája. Legyen az cigány, nem cigány identitású személy, mindenki életében a tanulás mindig is döntő szerepet játszik. Célom azt megvizsgálni, hogy hogyan tudnak beilleszkedni a DE GYFK-n végzett roma nemzetiségi óvodapedagógusok az óvodai közösségbe, valamint azt, hogy a képzés felkészíti-e őket a gyakorlati megvalósításra. Megvizsgálom továbbá, hogy milyen pedagógiai eszközöket sajátítottak el ahhoz, hogy sikeresek legyenek a munkájukban. Fényt szeretnék deríteni arra, hogy roma származású óvodapedagógusok intézményi beilleszkedését milyen általános tényezők segítik, vagy éppen hátráltatják.

Leírás
Kulcsszavak
óvodapedagógus, nők, roma értelmiség
Forrás