Szabad játék a gyermekek óvodai életében
Absztrakt
Az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja (2012) leírja, hogy minden gyereket egyaránt magasszínvonalú nevelés illet meg, de ennek megvalósítását nem köti konkrétumokhoz. Éppen ezért kíváncsi voltam, hogy az óvodában megjelenő 3-6 éves korosztály számára ez hogyan valósul meg a gyakorlatban. Szerettem volna évjáratonkénti és nemenkénti jellemzőiről tapasztalatot szerezni, viszont a véletlenszerűen kiválasztott gyerekek kis száma miatt csak az adott gyerekekre vonatkozóan tudok a megfigyeléseimről, tapasztalataimról nyilatkozni. Azonban a kidolgozott vizsgálati módszert, illetve a megfigyelési szempontokat újra felhasználva, egy nagyobb szabású megfigyelés esetén segítségére lehet a szakmának, a szabad játékot torzító különböző tényezők elemzésében.Elképzelésem szerint valóban megvalósul a szabad játék túlsúlya az óvodai élet során. Hiszen a játékkal a gyermek elemi pszichikus szükséglete elégül ki.