A Nemzeti Vágta brand

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Záródolgozatom témájául a Nemzeti Vágta brand elemzését választottam. Azt gondolom, e rendezvény nem csupán egy nagyszabású lóverseny Magyarországon, hanem egy hagyományteremtő, közösségkovácsoló, országimázs-formáló és nemzeti identitás-erősítő esemény, mely a fővárosában kerül minden évben ősszel lebonyolításra. A 2008-ban indult verseny megálmodója Geszti Péter, aki 2010-ig volt főszervezője a rendezvénynek. Az esemény jelenlegi elnöke Lázár Vilmos fogathajtó világbajnok, a Magyar Lovassport Szövetség elnöke. A táv 2,5 kör a Hősök Terén, amit a leggyorsabb lovaglási jármódban, vágtában kell megtenni. Mintegy 100 település, illetve az azokat képviselő lovasok szállnak harcba évente a dicsőségért és a vele járó pénznyereményért. A nemzeti integrációs szerepet fokozza, hogy a versenyre nemcsak magyarországi települések és lakosok, hanem határon túli magyarok is jelentkezhetnek és indulhatnak; sőt, a rendezvény célja, hogy a külföldi magyar állampolgárokban is erősítsék a magyarságtudatot. Úgy vélem, minden magyar ember számára nagyon fontos, hogy ápoljuk a hagyományokat, átíveljük a határokat, és ezzel erősítsük az összetartozás érzését. Többek között azért is választottam ezt a témát, mert feltételezésem szerint ez az esemény erősíti a nemzeti identitást, hiszen olyan stabil, megerősödött fesztiválkommunikációs márkának tekinthető, amely képes Magyarország országimázsát formálni. Arra törekedtem, hogy a témám szorosan kapcsolódjon a szakirányomhoz, a szervezeti kommunikátor specializációhoz. Emellett fontos volt számomra, hogy személyes érdeklődésemet is fedje, hiszen tíz éve jómagam is gyakorlom a lovassportot, ezért lószakértői szemmel is érdekesnek és értékesnek tartom a Nemzeti Vágtát.

Leírás
Kulcsszavak
marketing, magyarság, lovas nemzet, brandépítés, lokálpatriotizmus, Nemzeti Vágta
Forrás