A vallás hatása az üzleti életre

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A világon a két legnagyobb számú követőkkel rendelkező vallás a keresztény és a muszlim. Témám kiválasztásakor ezen vallások üzleti életre gyakorolt hatását vizsgáltam. Először is szükség volt kulturális ismeretekre, mivel a vallás az adott kultúrák szerves része, ezáltal fontos szerepe van a viselkedéskultúrában, a szokásrendszerben, az öltözködésben, az üzleti magatartásformákban, az illemszabályokban és az etikettben. A teljes kép megértéséhez szükséges még megvizsgálni a vallás gyakorlóinak földrajzi eloszlását, az üzleti viselkedéskultúráját, a vallás hatását a gazdasági életre mind a keresztény, mind a muszlim vallás esetén. Ezen kívül három-három mélyinterjút készítettem olyan keresztény és muszlim üzletemberekkel, akik gazdasági sikerüket a vallásuk gyakorlásával érték el.

Leírás
Kulcsszavak
kereszténység, muszlim, üzleti élet, vallás
Forrás