Magyarország, Németország és Franciaország tanárképzési rendszerének és mentorálási gyakorlatának bemutatása

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatomban Magyarország, Németország és Franciaország oktatási- és tanárképzési rendszerét, és annak változásait vizsgáltam. Német-francia szakos nyelvtanárként egyértelmű volt a választás, hogy mely országok modelljét mutassam be. Az elmúlt néhány év során az európai tanárképzés jelentős változásokon ment keresztül. Az úgynevezett Bologna-folyamat megjelenése mindhárom országban változásokat hozott magával. Az Európai Unió a gazdasági versenyképesség érdekében célul tűzte ki a színvonalas oktatást, melynek feltétele a jól képzett pedagógus. Tanárként nap, mint nap szembesülünk az újabb és újabb változásokkal. Dolgozatomban röviden bemutatom a tanárképzés történetét korszakonként, illetve vázolom a jelenlegi helyzetet. A mentorálásnak egy külön fejezetet szentelek, hiszen a pályakezdő pedagógusok segítését tartom az egyik legjobb lépésnek a reformok közül. Végezetül összegzem a három modellt röviden a tanulságokat kiemelve. Nagyon érdekesnek találtam a kutatást, fel-készülést, viszont nehézséget okozott a téma „rövid” kifejtése, hiszen a három országra vonatkozóan óriási mennyiségű irodalmat találtam és tanulmányoztam.

Leírás
Kulcsszavak
Magyarország, Németország, Franciaország, tanárképzés, mentorálás
Forrás