A sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása az intézményemben

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A pedagógusok körében végzet kutatásom alapján bebizonyosodott az az állításom miszerint az integrált nevelés feltételei nem megfelelőek az intézményünkben. Leginkább a személyi feltételek hiányossága zavarja a kolleganőket a fejlesztő nevelő munka során. A tárgyi feltételek csak másodlagos tényezőként szerepelnek, mert ezeket pótolni tudják kreatív ötleteikkel. A szakmai bizonytalanságokat orvosolni kell, amiben a munkaközösség-vezetők és vezetők tudnak irányító szerepet vállalni. A cél ne az legyen, hogy a pedagógusok erejük végéhez közelítve teljesítsék a fejlesztési tervben megfogalmazott feladatokat, hanem jó lelki egészségben, nyugalomban lelkiismeretes, gyermekszerető oldalukat tudják érvényesíteni. Ehhez társadalmi szemléletváltás szükséges, a felsőbb szervek kitekintése a gyakorlati megvalósításra, az integrálással foglalkozó szakemberek véleményének, gyakorlati tapasztalatának aktívabb figyelembevétele. Az intézményemben a pedagógusok elkötelezettek, empatikusak szakmailag alkalmasak az együttnevelésre. Az életfogytig való tanulás ebben a témában is érvényes, mert olyan része ez a gyermeknevelésnek, ami az új módszerek, a pedagógiai pszichológiai és orvosi ismeretek komplexitása nélkül nehezen vihető végbe. Szerencsére az óvodánk pedagógusai nyitottak a korszerű ismeretek megismerésére, igénylik az alapos és átfogó szaktudást.

Leírás
Kulcsszavak
óvodai integrálás, sni, integrálás, fogyatékosság, egyéni fejlesztés
Forrás