Online marketing eszközök alkalmazhatóságának vizsgálata a motoros kiegészítők piacán

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A motorkerékpárok széles körben való felhasználhatósága különböző fogyasztói szükségletek és igények kialakulásához vezet. Egyre nagyobb körben preferált városi közlekedésre a keskenysége, agilitása miatt, munkaeszközként a személygépkocsikhoz viszonyított alacsonyabb fenntartási költségei miatt, sporteszközként, szabadidős tevékenységként a sajátos élmény miatt, melyet használata nyújt. Ezen tevékenységekhez elengedhetetlen speciális kiegészítő termékeket vásárolni, hiszen egy esetleges balesetnél a motorost ruházata, védőfelszerelése óvhatja meg. A motoros védőfelszerelések, kiegészítők és tartozékok kiskereskedelmi online forgalmazása csak összehangolt és jól alkalmazott marketing technikákkal oldható meg. Dolgozatomban röviden ismertetem az elektronikus kereskedelem jellemzőit, majd arra keresek válaszokat, hogy milyen online marketing eszközök segítségével lehet a vásárlóközönséget megszólítani. Kitérek arra, hogy egy webáruház, weboldal kialakításánál milyen szempontokat kell figyelembe venni, hogyan kell blogot készíteni, hírlevelet szerkeszteni, a közösségi média összetartó erejét használni és, hogy milyen online hirdetési lehetőségek kínálkoznak. Mivel a motorozáshoz kapcsolódó termékek köre egy speciális szegmense a kereskedelemnek, így ezek jellemzőiről is tájékoztatást adok. Primer kutatásaim során a motorosok online vásárlási és informálódási szokásait mérem fel fogyasztói kérdőíves megkérdezéssel, melyeknek segítségével a termékkínálat kialakítását, valamint az alkalmazandó online megjelenési formák alkalmazhatóságainak lehetőségeit vizsgálom.

Leírás
Kulcsszavak
online marketing, online kereskedelem, motorkerékpár
Forrás