A Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. marketingtevékenysége

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az idén kilencvenedik születésnapját ünneplő Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. Közép-Kelet Európa legnagyobb fürdőkomplexuma. A világhírű létesítmény Kelet-Magyarországon, az ország második legnagyobb városának szomszédságában található. A kőolajszármazékok kutatása során melléktermékként feltörő hetvenhárom fokos gyógyvizet a húszas évek végén csak mosásra, majd fürdésre használták, azonban a pozitív tapasztalatoknak gyorsan híre ment, a város hamar megalakította a Fövenyfürdőt. A majd egy évszázada feltörő gyógyvíz világhírűvé tette az addig poros alföldi kisvárost. A település és a gyógyfürdő vezetői a kezdetektől fogva felismerték a gyógyvíz áldott hatását, úgy a gyógyászatban, mint a városfejlődés szempontjából. A világháború utáni évtizedekben hihetetlen nagymértékű, gyors fejlődésnek indult a gyógyfürdő és ezzel együtt Hajdúszoboszló. A mára több mint harminc hektáron elterülő létesítmény az ezredfordulón vált igazán vízi élményekkel teli turistacélponttá. A közelmúltban megvalósult fejlesztések során pedig a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki talál magának szórakozási, pihenési és gyógyulási lehetőségeket az Aqua Parkban és a fedett élményfürdőben, az Aqua-Palaceban. Miután Európa legnagyobb fürdőkomplexuma a házunkhoz képest a szomszéd utcában van, szakdolgozatom témaválasztása számomra igen kézenfekvőnek bizonyult. A fürdő mellett elsétálva mindig érdeklődéssel tekintettem az egész évben idelátogatókra. A kerítésen keresztül mindig láttam, mikor mennyien vannak a medencékben. Gyerekkoromban sok időt töltöttem el a fürdő területén, most egyetemistaként pedig azt tapasztalom, hogy rengeteg velem egykorú diáknak ad munkahelyet, ezzel segítve diákéveiket. Bár egyetemi tanulmányaim megkezdése előtt még nem vetődött fel bennem a kérdés, azonban kereskedelem és marketing szakos hallgatóként minden alkalommal mikor hazalátogattam, elgondolkodtam: Hogyan tudja a fürdő idecsalogatni, befolyásolni, arra ösztönözni a turistákat, hogy a hajdúszoboszlói fürdőt válasszák a versenytársak helyett? Hogyan tudják a fürdő dolgozói megoldani, hogy egyaránt elérjék azokat az embereket, akik pihenni vágynak, akik esetleg szórakozni szeretnének, vagy akár egészségügyi problémáikra keresnek gyógyírt? Még érdekesebbé teszi számomra a kérdést az, hogy a fürdő nemcsak egy szegmenst céloz meg a piacon, mivel háromgenerációs szolgáltatásokat nyújt. Szolgáltatásai széles skálája és sokrétűsége miatt egyaránt kötelessége, 3

hogy marketingje effektív legyen fiatalokkal, családosokkal és idősebbekkel, mint nyugdíjasokkal szemben. Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam, hogy a Hajdúszoboszlói Hungarospa Zrt. milyen marketing- és reklámtevékenységgel próbálja meg elérni az általuk megcélzott piacot. Célom a marketingtevékenység és reklámok hatékonyságának felmérése az idelátogatók véleménye alapján, valamint a Hungarospa Zrt. marketing- és értékesítési vezetőjével mélyinterjút készíteni és azt összevetni a felmérésem eredményeivel.

Leírás
Kulcsszavak
marketing, reklám, gyógyfürdő, reklám, Hungarospa
Forrás