A hátrányos helyzetű gyermekek továbbtanulását segítő programok

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozatom témájának alanyai a hátrányos helyzetű gyermekek és az őket célzó továbbtanulást segítő programok. Empirikus vizsgálatomhoz, a hátrányos helyzetű tanulók iskolai eredményességét és tehetséggondozását támogató Arany János Tehetséggondozó Programot választottam. A szakdolgozat megírása során az alábbi kérdések merültek fel bennem: mely tényezők befolyásolják a gyerekek iskolai teljesítményét, a szülők iskolai végzettsége, munka-erőpiaci státusza befolyásolja-e gyermekeik jövőképét, kit tekinthetünk hátrányos helyzetű diáknak. Azt feltételezem, hogy a szocioökonómiai státus kihat a gyermekek későbbi életére, továbbtanulási lehetőségeire, illetve, hogy a szülői segítség és az iskolai teljesítmény jól korrelál egymással. A dolgozatom három fő egységre tagolódik. Az első fejezetben a családi háttér szerepéről és jelentőségéről írok, illetve, hogy a családi háttér és az iskola hogyan hat a tanulási teljesítményre. A második fejezetben az oktatási hátrányokat csökkentő programok ismertetésre kerül sor, mint például a tanoda program, második esély programok (KID, tranzitprogram), és az Arany János Tehetséggondozó Program. A harmadik fejezetben az Arany János Tehetséggondozó Programban résztvevő diákok körében végzett empirikus vizsgálatom eredményeit mutatom be.

Leírás
Kulcsszavak
hátrányos helyzet, iskolai eredményesség, hátránykompenzáló programok
Forrás