Egy televíziós sorozat komplex narratív szerkezetének vizsgálata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban a televíziós sorozatgyártásban az elmúlt évtizedben meghonosodott komplex narratív szerkezetet fogom vizsgálni, a napjainkban is futó és szerintem kiemelkedő How to get away with murder (Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot) című amerikai televíziós sorozat példáján, amelyet az ABC Stúdió és a ShondaLand elnevezésű produkciós cég gyárt. Bevezetésként első sorban az amerikai televíziós csatornák közötti erőviszonyok feltárásával foglalkozom, kiemelt szerepbe állítva közben az ABC csatornát, amelyen a választott széria fut. Ezt követően a sorozat létrejöttének előzményeit fogom bemutatni, főszerepben az egyik alkotó élettörténetének rövid összefoglalásával és az általa létrehozott ShondaLand elnevezésű produkciós cég bemutatásával. A technikai és a társadalmi körülmények megteremtése után a sorozat bemutatása következik, a cselekmény tömör összefoglalásával, amely a narratív elemzés alapjául szolgál. Mindezen feltételek ismertetését követően kerül sor a narratív szerkezet és a narratív komplexitás jelenségeinek párhuzamos bemutatására a sorozat első évadának példáján. A dolgozatban kísérletet teszek annak bizonyítására, hogy Jeremy G. Butler klasszikus narratív szerkezetének hét alapvető összetevője a Jason Mittel által meghatározott narratív komplexitással operáló sorozatokban egyaránt megtalálható, azonban a hasonlóságok mellett számtalan különbség is fellelhető, ami a fogalmak újradefiniálását teszi szükségessé.

Leírás
Kulcsszavak
amerikai televíziós sorozat, narratív komplexitás, narratív szerkezet
Forrás