A család és az óvoda kapcsolata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az elmúlt évtizedekben számos kutatás foglalkozott a családok és a közoktatási intézmények kapcsolatával, koncentrálva a szülőkben kialakult óvodaképre, iskolaképre, értékrendre, az intézményekkel szemben támasztott követelményekre, és az együttműködési formák átgondolására. Egyre inkább előtérbe kerülnek azok a kutatások, melyek a szülők és az intézmények szorosabb együttműködésével foglalkoznak. Szakdolgozatomban célja, hogy megvizsgáljam az óvoda és a család kapcsolatrendszerét, miként gondolkoznak a szülők az együttműködéséről, milyen hiányosságokat, vagy pozitívumokat tapasztalnak, és szerintük miként lehetne erősíteni a két nevelési színtér kapcsolatát? Mennyi időt töltenek együtt a családtagok, milyen tevékenységeket helyeznek előtérbe, és ez milyen módon hat az intézményes nevelésre? Milyen nevelési módszereket használnak, és gyermekneveléssel kapcsolatos problémák esetén kitől kérnének segítséget? Mennyire ismerik a gyermekvédelmi felelős, a családsegítő központ, és gyermekjóléti szolgálat munkáját, és milyen esetben keresnék fel őket?

Leírás
Kulcsszavak
Család, Óvoda, Gyermekvédelem, szülő-intézmény kapcsolat
Forrás