Családreprezentáció az emocionális reklámokban

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban az emocionális reklámokat vizsgálom, azon belül is azokat, melyek témája a kultúra, valamint a család köré épül. A reklámban megjelenő kultúra és család értelmezését elemzem. Az érzelmek aktivizálásának különböző módszereit kutatom, melyek segítenek a gyártónak közelebbi, személyes viszonyba kerülni a fogyasztóval. Arra vagyok kíváncsi, hogy melyek azok a módszerek, melyek segítségével ezek igazán kreatívak lehetnek, hogyan tűnnek ki a tömegből, mi teszik őket egyedivé. A boldog élet ígérete legtöbbször a családi képek által jelenik meg a reklámfilmekben. Ennek rengeteg fajtáját ismerhetjük, rendkívül színes a paletta, viszont sok esetben csak egyszerűen feltűnik egy családi idill, de nem kapcsolódnak hozzá komolyabb, mélyebb érzelmek, pusztán a látszat kedvéért jelenik meg, egyfajta mellékelt ábraként. Az utóbbi évek során viszont egyre szisztematikusabb módon kerülnek elő az intenzív, családhoz kötődő emóciók. Komoly üzenetek fogalmazódnak meg, melyek sokszor nem is feltétlenül szólnak a termékről, vagy szolgáltatásról, hanem inkább a cég világnézetét mutatják be. A családot, mint marketing egységet vizsgálom, a reklám készítés és befogadás szempontjából egyaránt.

Leírás
Kulcsszavak
család, kultúra, reklám, emocionális reklám
Forrás