Rabul ejtett fogyasztók a média hálójában, avagy hogyan védjük meg magunkat és gyermekeinket a reklámokkal szemben?

Dátum
Szerzők
Gönczi, Gréta
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az idő múlásával felértékelődött a média szerepe, mely nagymértékben átalakította a szocializáció folyamatát. A XX. században megjelenő új tömegkommunikációs eszköz a televízió, melynek elterjedése megváltoztatta a nevelés feltételeit, és egyetlen probléma sem váltott ki annyi figyelmet és fejtörést, mint a média és az általa folytatott mindennapos manipulációk kérdése.Szeretnék rávilágítani arra, hogy a média csak egy melléktermék, amely csak akkor befolyásolja az életünket, ha hagyjuk. Ha okosan megválogatott műsorokat nézünk, vagy kontrolláljuk gyermekeink TV nézési szokásait, azzal bebizonyosodna, hogy nem okoz semmi kárt, sőt pozitívan fejti ki hatását, mert olyan élményt nyújt, amelyet másként nincs lehetőségünk megtapasztalni. Természetesen nehéz kulturált műsort választani, ugyanis az adók a nézői igényt akarják kielégíteni, és minél blickflangosabb reklámokkal bombázni a fogyasztókat, melyek olykor brutalitással, megfélemlítéssel, valótlan állításokkal, képi illusztrációkkal vannak tele, melyek öntudatlanul is a vásárlásra sarkallják a magánszemélyt.

Leírás
Kulcsszavak
fogyasztóvédelem, médiajog, reklámjog
Forrás