Hagyományos és modern női szerepeket ábrázoló reklámok megítélése

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen dolgozat célja annak vizsgálata, hogy a hagyományos és a modern női nemi szerepeket ábrázoló reklámok megítélése hogyan függ össze a nemi szerepekkel kapcsolatos attitűdökkel, valamint a reklámokhoz való viszonyulással. A dolgozat szakirodalmi részében áttekintésre kerül az attitűdök, a sztereotípiák és a meggyőzés témaköre. Továbbá a reklámokkal kapcsolatos fontos fogalmak és a nők reklámokban való ábrázolásának jellemzői is kifejtésre kerülnek. A vizsgálatban összefüggést találtam az életkor és a modern szerepeket ábrázoló reklámok megítélése között. Bizonyítást nyert, hogy a hagyományos szerepekhez ragaszkodó személyek pozitívabban ítélik meg a nők hagyományos ábrázolását alkalmazó reklámokat. Beigazolódott az is, hogy a fejlettebb meggyőzési tudatosságú egyének esetében nincs különbség az egész alakot és arcot ábrázoló reklámok megítélésében.

Leírás
Kulcsszavak
nemi szerepek, reklám, meggyőzési tudatosság, sztereotípiák, attitűdök
Forrás