A fogyasztói magatartás érzelmi alapú megközelítésének vizsgálata az éttermi marketingben

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom célja a fogyasztói magatartás érzelmi alapú vizsgálata, és ennek alkalmazásának megfigyelése a vendéglátás-marketingben. Mai fogyasztói társadalmunkban már jelentős újítások figyelhetőek meg mind a szemléletmódban, mind a kutatási módszertanban a vásárlási szokások feltérképezését illetően, ezért úgy vélem igenis releváns a témával mélyebben is foglalkozni. Elméleti alapjait tekintve szakdolgozatomban foglalkozok a fogyasztói magatartás jellemzőivel, a racionális és irracionális fogyasztók kérdéskörével, és azzal, hogy vajon tényleg érzelmeink befolyásolják-e fogyasztói szokásainkat. A modern kutatási eredményeket felhasználása a vendéglátásban egyre nagyobb jelentőséggel bír a piaci versenyben maradásért, és a versenyelőny megszerzéséért, hiszen aki ismeri a vásárló természetét, képes magatartásának bizonyos szintű befolyásolására is. Szekunder kutatásomban valós gyakorlati alkalmazását járom körbe a témának egy interjú segítségével, illetve primer kérdőíves kutatásom során azt figyeltem meg, hogyan is látják maguk a fogyasztók saját vásárlásaikat, és mit gondolnak, az étel, az árak vagy maga az élmény a leghangsúlyosabb egy-egy éttermi étkezésünk során.

Leírás
Kulcsszavak
fogyasztói magatartás, marketing, vendéglátás
Forrás