Tejtermékek fogyasztói imázsprofiljának vizsgálata

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatomban négy márkára vonatkozóan (két gyártói és két kereskedelmi márka) elsősorban arra keresem a választ, hogy mely márkák képviselik a legmagasabb értéket a fogyasztók számára. Továbbá van-e különbség két gyártói, illetve két kereskedelmi, vagy akár egy gyártói és egy kereskedelmi márka között, és ha van, milyen jellegű és mekkora ez a különbség. Kutatásaim során elsősorban a termékek által nyújtott előnyökre, illetve a márka és a fogyasztó között kialakult bizalomra koncentráltam. Dolgozatom célja, hogy vizsgáljam a tejfogyasztási- és vásárlási szokásokat, valamint a márkák fontosságát, egyúttal feltárjam azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják az egyes márkák értékét. A primer kutatás online fogyasztói kérdőíves megkérdezésre épült. A minta kiválasztása tudatos volt, így az eredmények nem általánosíthatók, de azt a célt elértük, hogy a tejtermékekre vonatkozóan egy márkaérték modellt adaptáltunk. A kapott adatokat SPSS statisztikai programmal elemeztem egy- és többváltozós módszereket alkalmazva. Az eredmények szerint a gyártói márkák lényegesen nagyobb értéket képviselnek a fogyasztók számára, mint a kereskedelmi márkák. Ebben szerepet játszik az is, hogy a gyártói márkák egyszerre biztosítják az alapvető előnyöket, miközben bizalmi köteléket alakítanak ki a vásárlók és a gyártók között. Ráadásul a fogyasztók hajlandók magasabb árat is fizetni értük, és még abban az esetben is a termelői márkát választanák, ha a kereskedelmi márka ugyanolyan minőségű terméket hozna forgalomba. A kutatás során az egyes márkák értékét az eredményesebb marketingstratégia kialakítása érdekében is vizsgáltuk különböző háttérváltozók (pl. nem, életkor, jövedelem) szerint.

Leírás
Kulcsszavak
tejtermék, profilimázs, márkaérték, fogyasztói magatartás, márkázás
Forrás