Hatékony mesterséges intelligencia fejlesztése és vizsgálata a Malom játékhoz JavaScript programozási nyelven
Absztrakt
A szakdolgozat megírásakor a következő célok elérésére teszünk kísérletet:
- A malom játék megvalósítása JavaScript programozási nyelven, olyan módon, hogy az alkalmas legyen mesterséges intelligencia fejlesztésére ezen program keretein belül.
- Az állapottér memória-hatékony tárolása, hogy az képes legyen a keresési fák által előállított nagy mennyiségű csúcsok kezelésére, ami különösen fontos JavaScript programozási nyelv használata esetén.
- Egy megfelelő grafikus felület fejlesztése, amely megkönnyíti a játékban alkalmazott operátorok és állapotváltozások nyomon követését.
- Egy működő, ám kifogásolható egyszerű visszalépéses megoldáskereső algoritmus megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz, illetve ezen egyszemélyes algoritmus alkalmatlanságának taglalása egy két személyes játék esetén.
- Az alfa-béta vágás játékelméleti keresési algoritmus megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz és a felmerülő programozási kihívások taglalása.
- A Monte Carlo algoritmus keresési fákra alkalmazható verziójának megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz és a felmerülő programozási kihívások taglalása.
- Teszt esetek tervezése az alfa-béta és a Monte Carlo algoritmushoz, melyek megkísérlik összehasonlítani azok hatékonyságát a malom játék kapcsán.
- Következtetések és megállapítások levonása az alfa-béta és a Monte Carlo algoritmusok malom játékban való alkalmazása kapcsán
Leírás
Kulcsszavak
mesterséges intelligencia, MI, AI, Monte Carlo Tree Search, MCTS, Malom, Node.js, JavaScript, Alfa-béta vágás, játék