Hatékony mesterséges intelligencia fejlesztése és vizsgálata a Malom játékhoz JavaScript programozási nyelven

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

A szakdolgozat megírásakor a következő célok elérésére teszünk kísérletet:

  1. A malom játék megvalósítása JavaScript programozási nyelven, olyan módon, hogy az alkalmas legyen mesterséges intelligencia fejlesztésére ezen program keretein belül.
  2. Az állapottér memória-hatékony tárolása, hogy az képes legyen a keresési fák által előállított nagy mennyiségű csúcsok kezelésére, ami különösen fontos JavaScript programozási nyelv használata esetén.
  3. Egy megfelelő grafikus felület fejlesztése, amely megkönnyíti a játékban alkalmazott operátorok és állapotváltozások nyomon követését.
  4. Egy működő, ám kifogásolható egyszerű visszalépéses megoldáskereső algoritmus megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz, illetve ezen egyszemélyes algoritmus alkalmatlanságának taglalása egy két személyes játék esetén.
  5. Az alfa-béta vágás játékelméleti keresési algoritmus megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz és a felmerülő programozási kihívások taglalása.
  6. A Monte Carlo algoritmus keresési fákra alkalmazható verziójának megvalósítása az első pontban szereplő malom játék implementációhoz és a felmerülő programozási kihívások taglalása.
  7. Teszt esetek tervezése az alfa-béta és a Monte Carlo algoritmushoz, melyek megkísérlik összehasonlítani azok hatékonyságát a malom játék kapcsán.
  8. Következtetések és megállapítások levonása az alfa-béta és a Monte Carlo algoritmusok malom játékban való alkalmazása kapcsán
Leírás
Kulcsszavak
mesterséges intelligencia, MI, AI, Monte Carlo Tree Search, MCTS, Malom, Node.js, JavaScript, Alfa-béta vágás, játék
Forrás