Az Y generáció megszólítása: a fiatal pályakezdők körében készült projekt tükrében

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Dolgozatom témája az Y generáció, azon belül is a fiatal pályakezdők. Dolgozatom célja, hogy bemutassam az Y generációt a munkaerő-piacon, a generáció munkanélküli helyzetét Magyarországon és annak lehetséges okait. Fő kutatási témája, hogy Magyarország egyik vezető pénzintézeténél vizsgálom, hogy célközönségem számára milyen lehetőségek vannak, illetve milyen projekttel segítik a pályakezdőket a könnyebb elhelyezkedés érdekében. Dolgozatom elején bemutatom az Y generációt, majd rátérek arra, hogy melyek a generáció jellemzői a munkaerő-piacon, melyek azok az értékek, amiket preferálnak munkahely keresés közben. Témám kutatása érdekében félig sturkturált- és fókuszcsoportos interjúkat készítettem, melyeket dolgozatom harmadik részében elemzek. Interjúalanyaimat három csoportra bontottam: programban jelenleg résztvevőkre és programot elvégzett munkavállalókra, illetve a projektmenedzserrel is készítettem interjút. Ahhoz, hogy dolgozatom szakirodalmi részét alá tudjam támasztani nem csak a projektről kérdeztem interjúalanyaimat, hanem arról is, hogy ők személy szerint, mely értékeket részesítik előnyben, mik azok a dolgok, amik felkeltik az érdeklődésüket egy álláshirdetésnél. Dolgozatom elkészítése során célom volt az is, hogy meg tudjam, hogy egy multinacionális cég, hogyan tudja kezelni a munkaerő-piacon lévő különböző generációkat, hogyan kezeli azokat, és szerintük, melyek azok az értékek, amiket a különböző generációk preferálnak.

Leírás
Kulcsszavak
Y generáció, pályakezdők, munkaerőpiac, projekt
Forrás