Kortárs gyermekirodalmi művek a Hajdú-Bihar megyei bölcsődékben

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom témája a Kortárs gyermekirodalmi művek a Hajdú-Bihar megyei bölcsődékben. Nagyon fontos kérdésnek tartom, hogy milyen számban és minőségben találhatóak meg a bölcsődékben a könyvek, illetve, hogy a gyermekek számára elérhető helyen vannak-e. Véleményem szerint lényeges, hogy a gyerekek sokféle gyerekkönyvvel kapcsolatba tudjanak kerülni, hiszen az ezekben szereplő történetek segítségével olyan ismeretekre tesznek szert, amelyekre más kontextusban nem kerülne sor. Célom, hogy saját kutatómunkámmal fényt derítsek arra a kérdésre, hogy az egyes bölcsődék könyvállományának milyen az összetétele, valamint, hogy megtalálhatóak-e a kortárs szerzők azon művei, amelyek a korosztály számára alkalmasak. Vizsgálni fogom azt is, hogy a különböző könyvtípusok fellelhetőek-e a csoportszobákban, valamint, hogy a bölcsőde fordít-e pénzt új könyvek vásárlására. Fényt szeretnék deríteni arra is, hogy a vizsgált csoportokba járó gyerekek, valamint az őket nevelő felnőttek milyen könyveket kedvelnek, melyeket tartják igényesnek. A dolgozatom tartalmaz egy általam készített ajánlót, ami azokból a könyvekből áll, melyekről úgy vélem, hogy helyük van a csoportszobák polcain. Az intézményes nevelés során a kisgyermek nevelőknek törekedniük kell arra, hogy minél több irodalmi élményben legyen része a gyerekeknek, mondókák, versek, illetve a képes, valamint meséskönyvek révén.

Leírás
Kulcsszavak
gyermekirodalom, mese, bölcsődei nevelés
Forrás