A Cube logikai játék megoldása mesterséges intelligencia segítségével

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Szakdolgozatom célja bemutatni egy olyan algoritmust, amely legkisebb lépésszámból képes megoldani Simon Tatham „Cube” nevezetű logikai játékát. Simon Tatham egy brit programozó, aki legf􀄘képp a PuTTY programjáról ismert. Ezen felül rengeteg logikai játékot is készített, melyek közül majdnem mindet ki is próbáltam. Lenyűgöz􀄘 volt számomra a kreativitása, teljesen lebilincseltek a játékai, de legjobban a „Cube” nevű fogott meg. Ami ennél a játéknál leginkább érdekes, az a megoldásnál használt heurisztika. A következ􀄘 fejezetben ezt fogom részletesen ismertetni. Majd azt követ􀄘en az implementációs terveimet, és a JavaScript nyelvű implementációmat mutatom be.

Leírás
Kulcsszavak
mesterséges intelligencia, cube, logikai
Forrás