A testkép formálása az Instagram hatására

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Az általam választott téma főként az emberi test és testképének változására fókuszál. A korábbi időkhöz viszonyítva az emberek manapság sokkal többet foglalkoznak a külsőjükkel. Ez a perspektívaváltás nem csak szellemi, de gyakorlati szinten is megnyilvánul. Hogyan foglalkoznak az emberek a külsőjükkel a 21. században? Minek a hatására kezdenek el egyre többen sportolni és egyre nagyobb figyelmet fordítani az egészséges táplálkozásra? Dolgozatommal és kutatásaimmal azon hipotézisemet szeretném alátámasztani, miszerint az online közösségi média hatással van a befogadóra. Ez eltérően lehet pozitív és negatív hatás is. A social média platformokon megjelenő celebek, sztárok, márkák a nagy követőbázisuknak köszönhetően sok befogadóhoz képesek eljuttatni üzenetüket. Ezek nem csak szöveges, hanem vizuális úton is képesek hatást gyakorolni a követőkre. Manapság a képek elengedhetetlenek mivel vizuális kultúrában élünk. A közölt információt képekkel tudjuk a leginkább nyomatékosítani és ez vezethetett oda, hogy ma a képek már önmagukban üzenetet hordoznak. Azonban a képi kommunikáció nem csak információközlésre, hanem az érzelmek befolyásolására is alkalmas. Vajon a nagy cégek és hírességek szem előtt tartják-e azt, hogy az általuk megosztott képek, milyen hatást gyakorolhatnak a közönségre? Arra a kérdésre keresem a választ, hogy „ezek a képek, posztok, bejegyzések milyen gondolatokat, érzéseket válthatnak ki az emberekből?” Kutatásom során kérdőívezés és tartalomelemzés módszereit használtam, melyekre később részletesen kitérek.

Leírás
Kulcsszavak
testkép, instagram, influencer, reklám
Forrás