A vegán tartalomgyártók és az e-book szerepe a YouTube-on

Dátum
Folyóirat címe
Folyóirat ISSN
Kötet címe (évfolyam száma)
Kiadó
Absztrakt

Jelen szakdolgozat arra tesz kísérletet, hogy a fogyasztói kultúrát, az ételekhez való viszonyunkat, a vegánságot és az e-book új megjelenési formáit egy közös írásban egyesítse. E három komponens – az identitás kérdése, a veganizmus fogalmi magyarázata és az e-book – ismertetése után öt vegán YouTuber videóinak elemzésén keresztül azt vizsgáltam, hogy feltöltött videóik hány százalékában említik és vagy márkázzák e-bookjaikat. Vizsgálatukkal egy általános képet szerettem volna kapni arról, hogyan és miként, milyen céllal jöttek ezek a tartalmak létre, illetve hogyan és miként motiválják követőiket a vegánságra. Dolgozatom végén pedig esettanulmányként vizsgáltam egy, a vegán közösségben kialakult botrányt. Kutatásomból kiderült, hogy az étkezés és a táplálkozás módjai a fogyasztói kultúrával és a felgyorsult életmóddal megváltoztak, a vásárló más típusú ételek után érdeklődik. Azokat preferálja, amelyek gyorsan elérhetőek akár egy applikáció segítségével. A vegán YouTubereket önazonosságuk és vegán címkéjük segítették hozzá azokhoz a sikerekhez és népszerűséghez, amit ma láthatunk, azonban akármilyen információmennyiséggel is rendelkezik egy fogyasztó, az igazságot csakis maga az influenszer tudja. Minden véleményvezér egytől egyig felelősséggel tartozik a tartalmaiért, azért amit mond vagy mutat, mert sokan, sokféleképpen képesek egy dolgot (félre) értelmezni.

Leírás
Kulcsszavak
vegán, influenszer, YouTube, e-book
Forrás